SMPA en DDMA samen verder: Op zoek naar dé social marketing ambassador

22 maart 2010, 09:44

Vanaf vandaag sluit de SMPA (Social Marketing Professionals Association) zich officieel aan bij de DDMA. De SMPA gaat binnen DDMA kennis over social marketing verspreiden via het Social Marketing Platform. Dit platform gaat binnen de DDMA marketeers inspireren om optimaal gebruik te maken van de kansen binnen social media.Het SMP gaat kennis en cases verspreiden over social marketing, een gedragscode voor merken tot stand brengen en zorgen voor betere meetbaarheid. Per direct is via socialmarketingambassador.nl de zoektocht gestart naar de Social Marketing Ambassador. Deze Social Marketing Ambassador wordt verantwoordelijk voor de professionalisering en promotie van de social marketingbranche.

SMPA

De Social Media Professionals Association (SMPA) ontstond in 2008. Een groep ‘social’ pioniers kwam tegemoet aan de behoefte aan een centraal kennisplatform en aanspreekpunt voor social media & marketing. In het eerste jaar werd onderzoek uitgevoerd, werd gesproken op evenementen en stelde de SMPA een gedragscode op voor social marketing. Inmiddels hebben ruim 1.300 marketeers, communicatieprofessionals en online specialisten zich aangemeld bij de SMPA LinkedIn Groep.

De SMPA wilde niet weer een nieuwe branche-organisatie starten. Om zo snel, breed en professioneel mogelijk haar gedachtegoed uit te kunnen dragen werd aansluiting gezocht met een bestaande organisatie. De DDMA bleek een natuurlijke match.

Willem Sodderland, voorzitter SMPA en CEO van Buzzer:

“Het is tijd dat dit gebeurt. De inzet van nieuwe vormen van marketing explodeert en we moeten zorgen dat dit op een verantwoorde manier door kan gaan. We zijn al jaren lid van de WOMMA: zij bieden een inspirerende voorbeeld van wat wij ook in Nederland nodig hebben. De DDMA gaat dat bieden middels dit nieuwe platform”.

Diana Janssen, directeur van de DDMA:

“Dit was geen toeval. Wij waren al een tijd aan het investeren in alle ontwikkelingen rondom ‘social’, bijvoorbeeld via de iLounge. Met de SMPA erbij kunnen we nu een enorme sprong nemen. We willen direct iemand aanstellen om zich volledig met dit onderwerp bezig te houden. Met alle inspanningen en het bijzondere lidmaatschap verwachten we veel nieuwe leden te verwelkomen die samen met ons de toekomst van social marketing nog beter willen maken”.

Bekijk ook onderstaand filmpje met Willem Sodderland en Diana Janssen dat is opgenomen op het DDMA hoofdkwartier te Amsterdam:

Tariefverlaging

Om het makkelijk te maken voor bedrijven en instanties gebruik te maken van alles wat de DDMA met het SMP te bieden heeft, wordt het tarief voor het eerste jaar van een lidmaatschap sterk verlaagd.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Nevaeh

    Hey Shanna,I don’t contemplate spontaneous and unpredictable ways to die. The odds are much greater that I’ll get to die in a &#e;#20;preferr8d&28221; way and be able to realize the practice of dying in the way I visualize it. In general, I don’t spend time thinking about negative things that are unlikely to happen. It’s just too much energy for too little benefit to me. But by becoming comfortable with dying in general, this prepares me for death in whatever form it ultimately comes. So it sounds like we have different approaches to what kind of death we should be imagining when practicing dying. I consider that a minor difference for the purpose of this ritual.


    12 juli 2016 om 06:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!