Vereeuwig jezelf op Google Maps?

29 maart 2010, 03:38

Google koopt een hoop: bedrijven, internet services, straaljagers, energieleveranciers, uw ziel. Nu is de tijd aangebroken dat ze hun aankoop uit 2008 gaan inzetten, een satelliet ter waarde van een half miljard, om high-res materiaal te schieten voor Google Maps. De cameralens is in staat details ter grootte van 40 centimeter te schieten. Google vliegt eind maart over Nederland en internetbureau Zicht wilde dat moment niet zomaar voorbij laten gaan. Dit keer zijn we er klaar voor! Meld je aan op de actiesite en je krijgt een e-mail zodra bekend is wanneer de satelliet over jouw huis vliegt. Ik lig alvast klaar op mijn dakterras. Coole actie! Of… is dit een van de eerste 1 april grappen? Bij Bright denken ze van wel.

Mangrove
Internetbureau bij mangrove.com

Artikelen geschreven door internetbureau Mangrove (nu: We Are You). Verantwoordelijk voor de realisatie van de huidige Marketingfacts website (2012).

Categorie
Tags

8 Reacties

    mgvandenbroek

    Nou……. ik weet het niet hoor. 😉


    29 maart 2010 om 03:46
    Slechte man

    Buiten dat het sneu is om andermans artikelen te gebruiken zou je op z’n minst zelf een heel klein beetje research moeten doen Mangrove.

    Google is enkel sponsor van die sateliet. Niet eigenaar en is dus niet gekocht.

    Je had beter je stuk van Wired kunnen kopiëren i.p.v Bright.


    29 maart 2010 om 04:16
    media

    @slechteman wat is dat nu voor een reactie? Slecht weekend gehad?

    @Ruben: denk net als Bright dat het een 1 april grap is, maar we zullen het zien donderdag!


    29 maart 2010 om 05:49
    rubenbos

    @Slechteman, Bedankt dat je reageert. Ik doe niet aan plagiaat, dit artikel was vrijdag al geschreven n.a.v. twitterberichten, bij plaatsing hebben we de verwijzing naar Bright er daarom júist bij geplaatst. Ik dacht dat Google een dusdanig grote investering had gedaan dat ze mede-eigenaar was. Goed dat je hier op wijst als dat niet zo is, wel jammer dat je dat verwijtend én anoniem doet.

    @Marco, ja, is het ook wel, maar wel een heule coole! 🙂 Denk dat ik daarom speciaal voor Zicht toch mét een hele groep mensen in pimpelpaarse overalls in een weiland ga liggen.


    29 maart 2010 om 05:57
    mgvandenbroek

    @Ruben: De paarse overall, staat ons allemaal. Als blijkt dat het een geintje is, dan ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe Zicht omgaat met de door mij verstrekte gegevens. Daar zullen we ze eens goed om in de gaten gaan houden ;0


    29 maart 2010 om 06:03
    onnogroen

    Grappig idee, maar volgens mij niet de eerste keer dat een bedrijf dit aanbied.


    29 maart 2010 om 06:52
    Maurits

    Echt een goede grap!


    4 april 2011 om 15:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!