Mike Linton: ‘Sociale netwerken niet revolutionair voor marketeers’

30 maart 2010, 06:44

Sociale netwerken zoals Facebook en Hyves zullen slechts voor weinig bedrijven effectiever blijken dan traditionele media. Dat stelt Mike Linton, een van Amerika’s meest voorname marketingexperts. Linton vindt sociale netwerken ‘een fantastische uitvinding die iedereen moet proberen. Maar consumenten willen heus geen 1 op 1 relatie met elk merk dat ze kopen.’ Linton is ook van mening dat zoekmachine-marketing, veelal via Google, wordt overschat. ‘Je moet je afvragen wat voor merk je hebt als consumenten niet direct naar je site komen’, zegt hij in het onderstaand video-interview:

Van wasmiddel naar koffie

Linton leerde zoals veel marketeers het marketingvak bij Procter & Gamble, maar werd vooral bekend als hoofd marketing bij de grote Amerikaanse electronicaketen Best Buy. Na een periode als marketingbaas bij eBay is hij nu lid van de raad van commissarissen van koffieketen Peet’s, dat de strijd aanbindt met koffiegigant Starbucks. Daarnaast is hij vaste columnist voor het gezaghebbende tijdschrift Forbes.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!