Blue Shots TV: In gesprek met Brian Hirman, eVentures Africa Fund

Blue Shots TV: In gesprek met Brian Hirman, eVentures Africa Fund

Toen Internet nog iets was voor defensie, universiteiten en nerds produceerde ik cd-i’s bij de firma Valkieser. Daar liep een ambitieus mannetje rond die binnen no time her en der de baas werd en de scepter ging zwaaien.
Via de allereerste video’s op een discje, vaak enorme opwindende videos inhoudelijk, zeg maar, maakten we de markt samen ‘digitaal’ en gingen we een paar jaar later de wereld van het internet op.

Uiteindelijk ging ik een carrierepad op (min of meer dan :)) en dat ambitieuze mannetje ook. Brian Hirman. Vanuit de Philips CD-i tijd startte hij het bureau Bookmark en gaf hij als een van de eersten invulling aan het begrip ‘interactive marketing’ en van daaruit bracht hij het uiteindelijk tot Chief Isobar.

Sinds enige tijd is hij daarmee gestopt en heeft hij zijn zinnen gezet op een nieuw doel: Afrika.
Met het eVentures Africa Fund, een investeringsfonds gericht op digitale mediabedrijven in Afrika, wil hij ook op dat continent een boost geven aan de digital marketing wereld. Leuk om te vermelden dat zijn eerste investering gebeurde in het bedrijf Explainer DC, een bureau dat ikzelf in 2001 startte (historisch videomateriaal :)).


Op de hoogte blijven van nieuwe programma’s van Blue Shots TV kan via e-Mail, RSS, iTunes, of via Twitter.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.