#TNW: De toekomst van het web is onzichtbaar

#TNW: De toekomst van het web is onzichtbaar

Adam Richardson is creative director bij frog design, één van de grotere namen op design gebied (ik ben fan). Ook schreef hij het boek Innovation X. Zijn statement voor The Next Web: De toekomst van het web is onzichtbaar. Waarom?

Wij moesten ons tot voor kort aanpassen aan de computer. Zelf erachter gaan zitten om ons doel te bereiken. Daar komt zichtbaar verandering in. Met mobiele applicaties als Layar die informatie in jouw context plaatst of een Nike+ sensor in je hardloopschoenen. So, what’s next?

“We are at the stage of figuring out how people could use pc’s.”
Het web raakt steeds meer geïntegreerd in ons dagelijkse leven. Waar in het verleden objecten en het web compleet gescheiden waren, zijn ze vandaag de dag al langzaam aan het samen komen.

Wat dat precies gaat inhouden is nog moeilijk te bevatten. Richardson vergelijkt deze ontwikkeling met de jaren ‘80, waar iedereen bij de komst van de ‘personal computer’ ook niet wist wat het nut of de mogelijkheden waren (en zouden worden). In de toekomst zijn web en objecten compleet geïntegreerd. Richardson noemt dit webjects.

Naar de store, niet uit de store.
Als voorbeeld waar we heen gaan laat hij een interactieve store unit zien die frog voor Intel ontwierp. Met als doel om het gemak van een website naar het tastbare te halen. Zelf zag ik enkele maanden geleden deze Augmented Reality Dixi toiletten op de frog design party in Austin. Een geintje van frog, maar ik moest er toch even aan terugdenken:


Te gek toch? Zoals Anderson iemand quote: “The presence should be a beta of the future we would like to live in.” :-)


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.