Innovatie bezoek bij Philips: NetTv, Directlife & Selfmontoring

10 mei 2010, 04:07

Interview met Harry Hendriks directeur Philips Nederland over innovatie binnen Philips en zijn opinie over het gebrek aan innovatie binnen Nederland. Hij vergelijkt ons niet met China en India maar met Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk. En dan komen we er bij deze vergelijking niet goed uit ook al is een flink gedeelte van de Philips R&D nog rond Eindhoven gecentreerd.

Volgens Jan Willem van Wier, marketing manager van Philips TV zijn er nu zo’n 60.000 NET-TV’s in Nederland waarbij volgens hem 50% het elke dag gebruikt. Er zijn 50 portal diensten die speciaal voor NET-TV zijn gecreeerd maar elke website is bereikbaar (geen flash). Toestellen vanaf €800 hebben al youtube, rtl gemist, nos, nu.nl etc. Als laatste in de videoverzameling Dianne Prinsen over Motiva, een Philips breedband dienst waarmee patiënten zelf bloeddruk, gewicht en pols kunnen monitoren en doorgeven aan het ziekenhuis. Verder is er een video portal waar patienten voorlichting krijgen nav de metingen. Honderden patienten gebruiken het nu en het moeten er miljoenen worden. Totale kosten dienst €3/dag inclusief hardware.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Jonathan Marks

    There are fascinating facts in this interview, but the video is ruined for me by the truly dreadful sound quality. Why bother to make these interviews if you don’t spend a little effort on preparation? It is exactly what Harry is talking about…great ideas but very poor implementation. Buy a new microphone….PLEEEESE.


    10 mei 2010 om 05:04
    venturo

    1.87 miljoen in 2009…


    10 mei 2010 om 07:41
    mgvandenbroek

    @Roy: Welke comments vond jij inzichtelijk? De opmerkingen over de afzonderlijke producten? Of je eigen laatste comment?


    11 mei 2010 om 04:17
    Roy Huiskes

    neuh, mijn eigen had ik hier ook wel kunnen crossposten.

    Meer om het feit dat iets dat philips schijnbaar als bijzonder innovatief ervaart iig door alle commenters (incl. mezelf) als waardeloze uitvoer van een leuke optie word gezien. Dat is ongeveer net zo inzichtelijke als de informatieve kwaliteit van deze infomercial…


    11 mei 2010 om 05:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!