Twitter je bespaartip en maak kans op 15kb of fame

10 mei 2010, 05:22

In samenwerking met Isobar (daar werk ik) en Media Republic betrekt Nuon de consument in de campagne om zijn nieuwe energieplatform onder de aandacht te brengen. Om mensen online te activeren zet Nuon ‘Iemand’ centraal. Iedereen kan iemand zijn en het verschil maken. Twitteraars hebben de kans om met hun bespaartip ‘15KB of fame’ te verdienen. Via een Twitterbox op nuonenergiebesparen.nl kunnen bezoekers tips delen over hoe zij zelf energie besparen. Afgelopen vrijdag stond de banner voor het eerst live en op 10 en 14 mei maakt iedereen nogmaals kans op zijn 15KB of Fame. Twitter op deze dagen je energiebesparingstip voorzien van de hashtag #iemand en wie weet zie jij jezelf terug op Nu.nl.

Nuon gebruikt voor haar Energiebesparen campagne als overkoepelend thema ‘Niemand’. Twitter is een 1 op 1 medium dat zich bevindt in het ‘ik-domein’ om die reden is gekozen voor de afgeleide ‘Iemand’. De re-tweet banner biedt iedere twitteraar de mogelijkheid om met de hele wereld te delen wat voor #iemand hij persoonlijk is met betrekking tot tips om energie te besparen: “Ik ben #iemand die”.

Wanneer een bezoeker vanuit de twitterbox een tip tweet, wordt hier automatisch de hashtag #iemand aan toegevoegd. Is de tip dusdanig interessant, dan wordt deze door de Nuon community manager gere-tweet via het kanaal ‘@NuonEnergie’. Hierna verschijnt de tweet om de 2/3 minuten automatisch in de banner.

De ‘user filled banners’ worden op 10 en 14 mei geplaatst op onder andere Nu.nl, Telegraaf.nl, NRC.nl en Volkskrant.nl. De beste bespaartips worden beloond met een energiebesparende lamp. Ik ben benieuwd wat jullie van de actie vinden!

Stef de Jong
Social Strateeg bij LikeFriends

Stef is oprichter van het eerste full service social media bureau in Nederland; Human Media. In 2011 ging Human Media samen met een reclame bureau en mobile marketing bureau en veranderde het in het digitale communicatie bureau Isobar. Stef's passie en heldere visie op social media gecombineerd met het ondernemersbloed heeft geleid tot de beslissing om in 2012 te starten met een nieuw social bureau: LikeFriends. LikeFriends dicht het gat tussen hetgeen merken willen vertellen (Identity) en datgene wat mensen willen horen (Perceptie). Dit doen zij met aansprekende en verrassende content. Stef blogt op Marketingfacts en Frankwatching, en is onder andere te vinden via twitter en Linkedin.

Categorie
Tags

4 Reacties

    onnogroen

    Testing 123


    10 mei 2010 om 06:57
    onnogroen

    Leuk bedacht.


    10 mei 2010 om 07:05
    Annelies Verhelst

    Ik vind een energiebesparende lamp als prijsje een beetje matig als je kijkt hoeveel publiciteit Nuon hiermee krijgt, die lampen kreeg je een tijd geleden ook gratis als je even je neus liet zien in een nuonwinkel oid. Goed, ik bespaar dan energie met die lamp, maar naast de tv-op-standby en pc+apparatuur altijd aan en andere dingen die stroom kosten, is dat een schijntje natuurlijk (niet bij mij want bij mij staat alles behalve de router en modem gewoon uit).

    Maar goed, leuke actie, dat wel.


    10 mei 2010 om 07:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!