ImediaConnection: Kodak’s Jeffrey Hayzlett over brandvalue

ImediaConnection: Kodak’s Jeffrey Hayzlett over brandvalue

“What’s your Return On Ignoring. If you’re a marketer and not using social media, you’re an idiot.” zei Kodak’s CMO Jeffrey Hayzlett tijdens Picnic 09. Het is, en het blijft, een mooi verhaal. Kodak, kwijnend op het randje van de digitale afgrond. Met de handen in het haar en met loodsen vol filmrolletjes die niemand meer wilde hebben. En Hayzlett, hij heeft net een boek gepubliceerd, zie ook deze tweet, is een bijzonder figuur.ImediaConnection interviewde Hayzlett over zijn rol als CMO bij Kodak, over de brand value van Kodak en het ‘Kodak momentje’ en over adviezen voor digitale marketeers.

Over of het dan allemaal echt zo strategisch is wat hij doet als CMO bij Kodak zegt Hayzlett:

“I may come across as a bull in a china shop, but every plan is thought through and calculated before I even open my mouth (like the carpenter says “measure twice, cut once).”

De transformatie van het bedrijf leek voor de buitenwereld te tot uiting te komen door de Wind of Change video’s die de verandering naar digitaal bij Kodak op ludieke wijze illustreerden. Hayzlett zegt daar het volgende over in het interview:

“But that video was a symptom, not a cause. A video will not change a mood, or provide real strategic direction. The things that will change a mood in the company are clear direction and a solid business plan. The groundwork was already there, and people were feeling better. The video was just the most entertaining part of the brand’s greater change within.”

Over de bescherming van het merk Kodak in een tijd waarin iedereen zelf aan de slag kan met het bewerken en delen van foto’s zegt Hayzlett het volgende:

“You can’t control your brand. A brand is nothing but a promise delivered and you can do the best to control and shape that promise, but controlling the way your brand is used on the internet and in the age of social media? That’s almost impossible. Instead you must realize that the customers are in charge of that brand perception and you must do your best to engage them openly and honestly in all the forums possible to get the outcomes you want.”

Lees het hele artikel hier.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.