ReclameReview: Centraal Beheer (muis)

19 mei 2010, 07:38

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Soms in een piepklein hoekje zelfs. De gevolgen echter kunnen reusachtig zijn. In de nieuwe film voor Centraal Beheer Achmea (de 50e) wordt dat weer eens pijnlijk duidelijk gemaakt. Een klein huismuisje rent voor zijn leven en weet op het nippertje te ontsnappen aan een allesvernietigende kracht. Maar of daarmee het gevaar voor iedereen geweken is… Dat is nog maar de vraag. Het grote voordeel van deze nieuwe Centraal Beheer-commercial vind ik dat het eindelijk weer eens gaat om iets waar je ook daadwerkelijk een verzekering voor kunt afsluiten bij het bedrijf.

Credits:

Bureaus: DDB, RAPP Amsterdam, Tribal DDB

Account: Axel van Weel, Christiaan van Mansfeld, Milo van der Meij

Concept: Niels de Wit, Daniël Snelders, Ruben Sonneveld, Robert van der Lans

Creative director: Dennis Baars, Erik Falke

D.O.P.: Rutger Storm

Editor: Marc Bechtold

Geluid: Sebastiaan Roestenburg

Klant: Karin Hille, Jacha van den Dungen, Marjanne Mulder

RTV: Vanessa Jansen

Regie: Jeroen Annokkeé

Productie: Czar

Muziek: Chris Kos, Massive Music

Postproductie: Glassworks Amsterdam, The Ambassadors

Geluid: The Ambassadors

De doelstelling:

Algemene promotie voor Centraal Beheer en in het bijzonder voor de Woongarantverzekering.

De uitwerking:

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Soms in een piepklein hoekje zelfs. De gevolgen echter kunnen reusachtig zijn. In de nieuwe film voor Centraal Beheer Achmea (de 50e) wordt dat weer eens pijnlijk duidelijk gemaakt. Een klein huismuisje rent voor zijn leven en weet op het nippertje te ontsnappen aan een allesvernietigende kracht. Maar of daarmee het gevaar voor iedereen geweken is… Dat is nog maar de vraag. De film is onderdeel van een nieuwe geïntegreerde manier van campagnevoeren voor Centraal Beheer Achmea, met dit keer de Woongarantverzekering als focus. De campagne die op 11 mei start is ontwikkeld door de DDB Groep (DDB, Tribal DDB, RAPP). Naast TV wordt ook radio, online en D.M. ingezet.

Het oordeel:

Het grote voordeel van deze nieuwe Centraal Beheer-commercial vind ik dat het eindelijk weer eens gaat om iets waar je ook daadwerkelijk een verzekering voor kunt afsluiten bij het bedrijf. Toch wordt er niet keihard gezegd dat je een Woongarantverzekering moet afsluiten bij CB. Dat moet je als kijker dan toch weer zelf bedenken. Of zou dat de betekenis zijn van de tweede pay-off “Aan alles gedacht”? Prachtige film overigens, inclusief de spannende montage en muziek. En dan zo’n heerlijke harde overgang naar twee botte bouwvakkers. Mooi contrast en weer een subtiele grap die je zelf moet inkoppen. Typisch Centraal Beheer dus.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

3 Reacties

    mgvandenbroek

    Ik vind hem eigenlijk gewoon steengoed. Schitterend gemaakt, die achtervolging 😉


    19 mei 2010 om 10:24
    Rob Boeyink

    Subliem! Hoe krijgen ze het iedere keer voor elkaar!


    19 mei 2010 om 17:48
    Lodewijk Jansen

    Erg leuk filmpje waarvan vooral scene met de door cement achtervolgde muis super is. Leuke re-make en bewerking van de muis die door water achtervolgt wordt in de film Mouse Hunt uit 1997.


    19 december 2010 om 19:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!