Nieuwe Toyota hybrid campagne (Tv, print, radio)
Met de recente billen bloot campagne in alles wat zich landelijke of regionale media mag laten noemen nog vers in het geheugen (zie ook deze column) was ik wel benieuwd toen ik vanmorgen het persbericht kreeg over de nieuwe commercial voor Toyata’s hybride modellen. Alsof er niets gebeurd is met veiligheidsissues en vastzittende gaspedalen (misschien is dat nu gewoon klaar en afgehandeld) hamert Toyota nu weer verder op de aloude peilers: innovatieve technologie en veiligheid. Onderstaand de commercial waar Toyota zich wil laten gelden als de grondlegger van de full hybrid:
In het persbericht staat de doelstelling van de commercial omschreven als: “Toyota positioneren als de grondlegger van full hybrid, deze hybride technologie op een begrijpelijke manier uitleggen en zodoende interesse wekken voor een proefrit.” Over die proefrit zie ik niets in bovenstaande campagne, die vanaf deze week op tv, radio en in print te zien is. Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Credits
Media: TV, print, online, radio, POS
Opdrachtgever: Louwman @ Parqui BV
Strategie: Launched
Bureau: Reason Why
Creatie: Mike Weinberg, Gerard van Riessen
Account: Ingmar Rozeboom, Patricia van Leeuwen, Sheila da Silva, Martin Stiemer
Regie: Krijn van Noordwijk
Fotografie: Krijn van Noordwijk
Productie: Hazazah
Geluid: The Ambassadors
3-d effecten: Daniel Knispel, The Ambassadors
Verantwoordelijk bij klant: Paul van den Acker
Mis toch wel de nodige passie en techniek in beeld (naast het indrukken van het knopje). De stem is ook wat saai. Ik rijd er liever in, dat is echt spannender dan de commercial.
Spannend zal het niet zijn in zo’n auto.
Of juist wel!
Het ging natuurlijk om de commercial…. 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!