Creëer effectief met eenvoud in je achterhoofd

Creëer effectief met eenvoud in je achterhoofd

Als je online serieus in wil zetten ben je altijd op zoek naar handvatten en ervaringen waarop je keuzes kunt maken. Versimpel, ons manifest voor beter online ontwerp, biedt kernwaarden die we in de afgelopen jaren verzamelden en fijnslepen.

Met dit eenvoudige gedachtegoed onder de arm merken we makkelijk te kunnen overtuigen dat online creaties niet bol hoeven te staan van de mogelijkheden. Terugbrengen naar de essentie helpt, zo zagen ‘oude wijzen’ ook al in. Niet alleen in beter online ontwerp, maar ook toepasbaar in andere werkgebieden waar online een middel biedt.

Voorbeelden van online creaties die de kracht van Versimpel toepassen:

  • Evernote, de service die al je gedachten vangt en ordent.
  • Dr. Pepper op Facebook, een campagne die stoere statusberichten laat verspreiden via jouw wall. Voor dit drankmerk ideaal om zo groot mogelijk bereik te creëren op een ludieke manier die de doelgroep accepteert.
  • TED, biedt mensen met een interessant verhaal het online podium.
  • Twitter, de maximale lengte van 140 tekens in een laagdrempelige omgeving maakt mini-bloggen kinderlijk eenvoudig.
  • Reuters.com, actueel nieuws en aandelenkoersen in één oogopslag zonder poeha.
  • Qfly, zoek binnen enkele minuten de goedkoopste vlucht waarbij bestemming, moment en prijs variabel is.
  • Mailchimp, een marketingverhaal met een knipoog dat in een ongecompliceerd online jasje is gegoten.

Welke voorbeelden spreken jou aan?
Vind je dat versimpelen naast effectiever ook succesvoller maakt?
En, mis je nog regels?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Nou, Google bijvoorbeeld. Let op mijn woorden, dat wordt een hele grote!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.