Creëer effectief met eenvoud in je achterhoofd

9 juni 2010, 11:01

Als je online serieus in wil zetten ben je altijd op zoek naar handvatten en ervaringen waarop je keuzes kunt maken. Versimpel, ons manifest voor beter online ontwerp, biedt kernwaarden die we in de afgelopen jaren verzamelden en fijnslepen.

Met dit eenvoudige gedachtegoed onder de arm merken we makkelijk te kunnen overtuigen dat online creaties niet bol hoeven te staan van de mogelijkheden. Terugbrengen naar de essentie helpt, zo zagen ‘oude wijzen’ ook al in. Niet alleen in beter online ontwerp, maar ook toepasbaar in andere werkgebieden waar online een middel biedt.

Voorbeelden van online creaties die de kracht van Versimpel toepassen:

  • Evernote, de service die al je gedachten vangt en ordent.
  • Dr. Pepper op Facebook, een campagne die stoere statusberichten laat verspreiden via jouw wall. Voor dit drankmerk ideaal om zo groot mogelijk bereik te creëren op een ludieke manier die de doelgroep accepteert.
  • TED, biedt mensen met een interessant verhaal het online podium.
  • Twitter, de maximale lengte van 140 tekens in een laagdrempelige omgeving maakt mini-bloggen kinderlijk eenvoudig.
  • Reuters.com, actueel nieuws en aandelenkoersen in één oogopslag zonder poeha.
  • Qfly, zoek binnen enkele minuten de goedkoopste vlucht waarbij bestemming, moment en prijs variabel is.
  • Mailchimp, een marketingverhaal met een knipoog dat in een ongecompliceerd online jasje is gegoten.

Welke voorbeelden spreken jou aan?

Vind je dat versimpelen naast effectiever ook succesvoller maakt?

En, mis je nog regels?

Ralph Bom
Co-founder en online marketeer bij Onstuimig Interactieve Communicatie

Ralph Bom is mede-eigenaar van online bureau Onstuimig.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!