ReclameReview: Flexa (Pro Color)

9 juni 2010, 11:57

Nederland lijkt kleurloos te worden en heeft daarom letterlijk meer kleur nodig. Daar denkt de Pro Color beweging net zo over. De beweging, waarbij o.a. Ruud de Wild, Ronald Hooft, Kiki van Eijk en Carli Hermès zich hebben aangesloten, maakt zich hard voor meer kleur in de samenleving. Dit is nog maar het begin. De beweging roept namelijk heel Nederland op om op www.kiesprocolor.nl de petitie te tekenen die na de verkiezingen zal worden aangeboden aan het nieuwe kabinet. Ik hou wel van inhakers. Tenminste, als het goed gebeurt. Bij deze had ik aanvankelijk mijn twijfels. Vooral omdat er niet met Flexa als afzender werd gecommuniceerd. Maar daar is een goede reden voor, zoals zou blijken.

Credits:

Merk: Flexa

Campagne: Pro Color

Bureau: Icon Network

De doelstelling:

Inhaken op de verkiezingen en zo Pro Color promoten.

De uitwerking:

Nederland lijkt kleurloos te worden en heeft daarom letterlijk meer kleur nodig. Daar denkt de Pro Color beweging net zo over. De beweging, waarbij o.a. Ruud de Wild, Ronald Hooft, Kiki van Eijk en Carli Hermès zich hebben aangesloten, maakt zich hard voor meer kleur in de samenleving. Dit is nog maar het begin. De beweging roept namelijk heel Nederland op om op www.kiesprocolor.nl de petitie te tekenen die na de verkiezingen zal worden aangeboden aan het nieuwe kabinet. Tevens kunnen Nederlanders kleurideeën voor hun directe omgeving aanleveren. In het najaar zal blijken waarom.

De uitwerking:

Ik hou wel van inhakers. Tenminste, als het goed gebeurt. Bij deze had ik aanvankelijk mijn twijfels. Vooral omdat er niet met Flexa als afzender werd gecommuniceerd. Ik vond het vreemd om via een omweg (Pro Color) het merk Flexa onder de aandacht te brengen. Op de site van Pro Color zag ik dat er toch wel iets meer achter deze landelijke campagne schuilde dan alleen een simpele Flexa-promotie. En dan vind ik de inhaker ineens een stuk beter. Het idee achter de beweging zit namelijk goed in elkaar en men wil ook daadwerkelijk het nieuwe kabinet een petitie aanbieden die pleit voor meer kleurgebruik in steden, op scholen, etc. Wat mij betreft een geslaagde verkiezingsinhaker. Ik ben benieuwd naar het vervolg in het najaar.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!