30 procent tweeps twittert over merken

30 procent tweeps twittert over merken

Uit onderzoek van ROI Research/Perfomics blijkt dat 33 procent van de actieve twitteraars in de VS meningen met anderen deelt over bedrijven, producten, merken of diensten. 32 procent van deze groep doet aanbevelingen hierover, 30 procent vraag op Twitter om aanbevelingen over merken, producten of diensten. “Social networking has greatly contributed to the shift from strict consumerism to more lively, two-way participation between brands and everyday customers,” zegt Daina Middleton, CEO of Performics tegen eMarketer.

 

“It’s a groundswell of technology-enabled word-of-mouth, and many of the brands involved in these active discussions are effectively satisfying their fans,” zegt Middleton ook nog

Hoewel dit natuurlijk koren op de molen lijkt van marketeers (earned media), lijkt er weinig verandering te zijn in de houding van de twitteraars ten opzichte van de besproken merken.“On Twitter, significant percentages of users who had connected with a brand would recommend, discuss or purchase from the company, but those numbers inched slightly downward over six months,” schrijft eMarketer.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Eigenlijk is dit een veel beter verhaal op SocialTimes

    geplaatst op
  • Mooie cijfers! 30% noemt een merk. In mijn preso op #nmd2010 de cijfers van eind 2009 aangehouden; rond de 20% noemde een merk, 20% daarvan gaf een sentiment mee.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.