Marketingfacts Powertalks 5: E-mail marketing (Sander van der Blonk, RapidSugar)

29 juni 2010, 04:21

Het is ouder dan het internet zelf en daarmee het oudste digitale communicatiemiddel. Het kan 1001 gezichten hebben en we beslissen in 1/16 seconde of we er iets mee gaan doen of niet. Ja: we hebben het over email. Al hebben velen van ons er ondertussen een haat-liefde verhouding mee (wie leest er nog zijn Cc’s, en spam is er altijd en overal), het is nog altijd een heel belangrijk marketingmiddel. Sander van der Blonk (RapidSugar) gaf de laatste stand van zaken aangaande email marketing tijdens de Nationale Marketingdag.

Presentatie Sander van der Blonk

Slides Sander van der Blonk

Rene van den Bos
Co-founder DigiRedo bij DigiRedo

Na 4 jaar als dierenarts in de gezelschapsdierenpraktijk (honden, katten en kleiner spul) gewerkt te hebben was ik toe aan meer dynamiek. Die vond ik in de (veterinaire) farmaceutische industrie (Intervet) waar ik mijzelf op de International Marketing afdeling ontwikkeld heb tot marketeer met een grote interesse in marketing communicatie. Het was ook in die omgeving dat ik samen met mijn huidige business partner Erik van der Zijden (ook actief blogger op Marketingfacts) de kracht van de (nu nog) nieuwe media en met name rich media ontdekte. Na wat experimenteren besloten we in 2007 DigiRedo op te richten, met als doel bedrijven en organisaties te helpen hun communicatie te verbeteren door New Media tools in te zetten. Wij richten ons op zowel op externe en interne communicatie, waarbij vooral laatstgenoemde nogal ondergewaardeerd wordt. Ten onrechte! Met veel succes hebben wij in diverse bedrijven podcasting programma's (audio en video) ontwikkeld voor de interne bedrijfscommunicatie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!