Rabobank lanceert iPad app Rabo Cycling

Rabobank lanceert iPad app Rabo Cycling

De Rabobank lanceert vandaag wereldwijd de 1e wielersport app voor de iPad (primeur voor iPadPlanet). Met de app kun je de Rabo renners tijdens de Tour real time volgen. Rabo Cycling is bedoeld om wielerfans overal op de hoogte te houden van de laatste tussenstanden, tweets van Raborenners en Rabo video’s en nieuws bij de grote wielerkoersen. De Rabosport interface is speciaal ontwikkeld voor de iPad. Hieronder meer informatie over de iPad app én aanvullend een interview over de Rabobank en sponsoring met Heleen Crielaard, sponsor manager van Rabobank Nederland.

Met Rabo Cycling krijgt de gebruiker informatie over:

  • Aankomende koersen en de deelnemers
  • Live resultaten van koersen
  • Twitter berichten en Mobypicture foto en video postings van de Rabo renners
  • De resultaten van de afgelopen koersen
  • Kaarten van de etappes bij meerdaagse rondes
  • Het laatste Wielernieuws

Interview Heleen Crielaard


Hieronder het interview met Heleen Crielaard. Over waarom welke sport, over social media, over de budgetten en over wat het eigenlijk allemaal oplevert, sportsponsoring.

Rabobank sponsort Hockey, Wielrennen en Paardensport. Waarom juist deze sporten?
Crielaard: ‘Wielrennen is een brede sport met een zeer groot bereik in Nederland en is vooral gericht op onze “gewone” particuliere klanten. Maar het is ook een echt internationaal platform. Hockey is ingezet om private banking van de Rabobank gezicht te geven, dus de top van de markt.    Paardensport is zeer populair bij een groot gedeelte van onze achterban en zit dicht tegen onze agrarische roots aan.’

Wie sportsponsoring van de Rabobank de laatste jaren heeft gevolgd ziet dat er een verschuiving heeft plaatsgevonden van breedtesport naar topsport en nu lijkt (zie ook laatste commercial) weer een beweging naar breedtesport te komen. Bewust? Zo ja, waarom?
‘Is niet per se waar. Rabobank sponsoring staat altijd voor top- èn breedtesport, voor goede en slechte tijden, voor langdurige relaties of inderdaad zoals we nu zeggen: voor meer winnen dan de wedstrijd. Al jaren organiseert de Rabobank dikkebanden wedstrijden, ondersteunt het talententeam van de KNHS en organiseert hockeyclinics voor jonge hockey-ers. Er is dus altijd een focus op top en breedte geweest.’

Rabobank is erg actief op gebied van sociale media; welke rol speelt social media in sportsponsoring Rabobank?
‘Rabobank sponsort op een manier die past bij de bedrijfsvoering van de Rabobank: betrokken, dichtbij en toonaangevend. Social media bieden vooral een goede kans om dichtbij de sporter en onze klanten te komen. Wij willen hen betrekken bij de Rabosporten. Dit doen we met bestaande kanalen zoals Twitter, Facebook, Hyves en YouTube, maar ook met eigen platforms zoals rabosport.nl/now waarbij al onze renners en fans samen komen met zelf gemaakte foto’s, video’s en tweets.’

Wat levert sportsponsoring Rabobank eigenlijk op?
‘Wij onderzoeken uitgebreid wat sportsponsoring ons oplevert. Voor ons is zichtbaarheid en imago zeer belangrijk. De manier waarop wij de sponsoring invullen heeft grote impact op deze kwalitatieve en kwantitatieve zichtbaarheid. wielerliefhebbers en hockeyliefhebbers waarderen de Rabobank substantieel meer dan niet sportliefhebbers. Daarnaast zetten we sponsoring gericht in voor relatiemanagement via hospitality, om nieuwe producten te introduceren of als incentive voor klanten. Ook voor onze meer dan 50.000 medewerkers is de sponsoring een toegevoegde waarde.’

Hoeveel geld investeert Rabobank eigenlijk precies in sportsponsoring?
‘Rabobank Nederland besteedt € 22 miljoen aan sponsoring, de locale banken voegen daar nog € 28 miljoen aan toe. 70% van dit bedrag wordt besteed aan sport. Dat wil dus zeggen dat Rabobank in totaliteit ongeveer 35 miljoen per jaar in de Nederlandse sport investeert.’

SlideShare presentatie Heleen Crielaard

Links

www.rabosport.nl
http://www.rabosport.nl/now
http://www.facebook.com/rabosport
http://www.twitter.com/rabowielrennen
http://www.rabosport.hyves.nl
http://www.youtube.com/rabosportTV


Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Nog een geweldige reden voor mij om aan de iPad te gaan! Ik mis nog wel de integratie van je eigen Rabo Cycling profiel in de app. Dat zou hem helemaal compleet maken!

    geplaatst op
  • Wat een ongekend slechte applicatie is dit!
    Hoe durft een bedrijf danwel de Rabobank zoiets uit te brengen? Gratis betekent niet dat je bagger levert! En dan is exact wat je met deze applicatie krijgt. Gauw vergeten.

    geplaatst op
  • Ik moet bekennen dat ik de app nog niet gezien heb. Maar ik weet wel wat ik als wielerliefhebber op zit te wachten. Als je de video bekijkt van de applicatie zoals deze er voor de formule 1 is, dan is dit ongeveer waar ik op zit te wachten.

    Als je het parcours in beeld kan krijgen in een soort virtuele omgeving (Google Earth) en daar alle renners op ziet, precies kan zien wat de verschillen zijn, dan wordt ik echt blij. Zo was op de afdaling van de Madeleine de regie Menchov en Gesink helemaal kwijt. Mensen in de bus krijg je helemaal geen informatie over. Terwijl dit met GPS op de fietsen toch voor elkaar te maken moet zijn. Voeg daar aan toe fragmenten van wat er via de oortjes gezegd wordt, dit gebeurt bij de formule 1 ook, en wellicht zelfs hartslagen/vermogens/stijgingspercentages en dan wordt de wielerliefhebber helemaal blij.

    Als Google daadwerkelijk sponsor wordt in de wielersport, dan moet dit maar eens voor elkaar gemaakt worden. Wishful thinking? Wellicht wel, maar als iets dergelijks er komt voor de Tour de France en de klassiekers, dan koop ik een Ipad.

    geplaatst op
  • Ik moet bekennen dat ik de app nog niet gezien heb. Maar ik weet wel wat ik als wielerliefhebber op zit te wachten. Als je de video bekijkt van de applicatie zoals deze er voor de formule 1 is, dan is dit ongeveer waar ik op zit te wachten.

    Als je het parcours in beeld kan krijgen in een soort virtuele omgeving (Google Earth) en daar alle renners op ziet, precies kan zien wat de verschillen zijn, dan wordt ik echt blij. Zo was op de afdaling van de Madeleine de regie Menchov en Gesink helemaal kwijt. Mensen in de bus krijg je helemaal geen informatie over. Terwijl dit met GPS op de fietsen toch voor elkaar te maken moet zijn. Voeg daar aan toe fragmenten van wat er via de oortjes gezegd wordt, dit gebeurt bij de formule 1 ook, en wellicht zelfs hartslagen/vermogens/stijgingspercentages en dan wordt de wielerliefhebber helemaal blij.

    Als Google daadwerkelijk sponsor wordt in de wielersport, dan moet dit maar eens voor elkaar gemaakt worden. Wishful thinking? Wellicht wel, maar als iets dergelijks er komt voor de Tour de France en de klassiekers, dan koop ik een Ipad.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.