Vernieuwende reclameblokken rondom TV Lab
Na het succes van 2009, zendt Nederland 3 van 30 augustus t/m 3 september voor de tweede keer het TV lab uit. TV Lab is een themaweek op Nederland 3 waarin programmamakers de kans krijgen vernieuwde, afwijkende, creatieve programma’s en pilots aan het Nederlandse publiek te tonen. Vorig jaar zijn o.a. ‘De Bubbel’ en ‘Ik weet wat jij deed’ voortgekomen uit het TV Lab. Dit jaar hebben we bij Ster de ambitie om tussen de programma’s in het TV Lab ‘vernieuwende en andere’ reclameblokken uit te zenden.
Er wordt aan creatief en innovatief Nederland een podium geboden om vernieuwende en/of andere reclame te laten zien. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een totaal nieuwe opzet van de reclameblokken tijdens deze week.
Innovatieve commercials rondom het TV Lab
Tijdens de week zullen er blokken zijn die een blik werpen op de Toekomst, teruggaan in de tijd (Toen en Nu!), een kijkje achter de schermen bieden (Making off’s) en een glimp van nieuwe technieken laten zien. De reclame is dus gedurende het TV Lab ook een week lang innovatief.
Programma’s in het TV Lab
Nederland 3 creëert het TV lab omdat ze benieuwd is naar de mening van de kijker over programma’s op de zender. Dit jaar betrok TV Lab het publiek al in een vroeg stadium bij de zoektocht naar nieuwe programma’s. Kijkers kregen de mogelijkheid hun programma-idee op te sturen in de Kijkerspitch. De Kijkerspitch leverde ruim duizend inzendingen op. Uit deze inzendingen krijgt het programma Dorpse Meiden een kans. Naast de kijkerspitchideeën wordt de week gevuld met nieuwe experimentele programma’s. Zo gaat Tijl Beckand laten zien dat klassieke muziek wel degelijk rock ’n roll is en gaat BNN op zoek naar een vrouw voor Mark Rutte.
Jouw commercial op tv?
Heb jij een briljant idee voor een commercial en wil jij die aan heel Nederland tonen? Dat kan van 30 augustus t/m 3 september in de Ster-blokken op Nederland 3. Wil je meer weten of meedoen? Kijk op www.ster.nl/tvlab.