Muziekdienst Twones stopt er mee

13 juli 2010, 05:09

“We keken naar ons product en dachten, hier gaan we de wereld niet mee veroveren.” Dat zegt één van de oprichters van Twones, Tim Heineke, vanmorgen tegen Emerce nadat DC gisteren al in een summier bericht melding maakte van het stoppen van de muziekdienst. Het geld is niet op, benadrukt Heineke, maar echt vruchtbaar was het allemaal niet meer. Twones is een ‘product geworden waar je zelf niet meer in gelooft’, en dus moest de stekker eruit. Op de website lees je vanaf nu de volgende tekst (Heineke is alweer bezig met een nieuwe dienst, Shufflr.fm):

“We are sorry to notify you that Twones has closed from 9 July 2010. The engineering team, founders and technology are now a part of shuffler.fm which will launch in a few months. If you want to reach us you do so via our music agency tone.fm. We want to give our heartfelt thanks to everyone who participated in Twones. Twones started as a friendfeed for music. We have tried several versions, iterations and models and it has been quite the ride. Now it’s time for a clean and fresh start. We all got to meet and know so many wonderful people through Twones and had an amazing time! We will probably meet again in the near future. Thanks to all of you, The Twones Crew “

Verleden

In 2007 zien we in het archief van Marketingfacts de eerste meldingen van Twones. Op 27 juli 2007 schreef Maurice Brand: “Muziek delen met vrienden”. Op 11 december 2008 schreef ik dit artikel: “Twones als nieuwe platenkast van het digitale tijdperk”. En in april 2009 had ik een interview met Tim Heineke over Twones, dat destijds in public beta ging:

Interview

Shufflr

Heineke gaat door met muziek, hoewel daar moeilijk geld mee te verdienen is. De Nederlandse markt mis misschien te klein voor een consumentenproduct, toch komt hij, terwijl hij tussendoor uurtje factuurtje draait met zijn eigen bureau, met Shufflr. Tegen Emerce: “Die lanceren we over een maand, Shufflr. Het is een soort internetradio voor blogs. Wij houden de muziekblogs bij en daar komen radiozenders uit voort met kanalen. We shuffelen de blogs als het ware. Dat maken we nu in de avonduren.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!