Hoe social media new business genereert: 6 cases VS

Hoe social media new business genereert: 6 cases VS

Social media zijn niet alleen goed voor je online zichtbaarheid, maar kunnen ook als online portals voor sales fungeren. Met social media kun je je potentiële afzet vergroten en daar zijn ook hier in Nederland vást heel veel voorbeelden van (ik denk voor mkb in ieder geval aan @slijterijmeisje). Op TechCruch heeft Leena Rao een paar inspirerende voorbeelden voor de VS markt opgeschreven. Van nationaal opererende bedrijven naar lokale ondernemers. The Creme Brulee Man, bijvoorbeeld, heeft 12.000 volgers op Twitter. Hotelketen Joie de Vivre tweet iedere dinsdag de laatste aanbieding naar 10k volgers, StoneKoreanKitchen doet het goed op Facebook, een wel heel erg sociale tandarts (zonder Twitterfollowers), Levi’s en Starbucks. Mooi verhaal, aansprekende voorbeelden? Lees het hier op TC: “How Social Media Drives New Business: Six Case Studies”. Goede NL voorbeelden? Leuk voor een follow-up!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.