Hoe social media new business genereert: 6 cases VS

19 juli 2010, 04:39

Social media zijn niet alleen goed voor je online zichtbaarheid, maar kunnen ook als online portals voor sales fungeren. Met social media kun je je potentiële afzet vergroten en daar zijn ook hier in Nederland vást heel veel voorbeelden van (ik denk voor mkb in ieder geval aan @slijterijmeisje). Op TechCruch heeft Leena Rao een paar inspirerende voorbeelden voor de VS markt opgeschreven. Van nationaal opererende bedrijven naar lokale ondernemers. The Creme Brulee Man, bijvoorbeeld, heeft 12.000 volgers op Twitter. Hotelketen Joie de Vivre tweet iedere dinsdag de laatste aanbieding naar 10k volgers, StoneKoreanKitchen doet het goed op Facebook, een wel heel erg sociale tandarts (zonder Twitterfollowers), Levi’s en Starbucks. Mooi verhaal, aansprekende voorbeelden? Lees het hier op TC: “How Social Media Drives New Business: Six Case Studies”. Goede NL voorbeelden? Leuk voor een follow-up!

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!