10 Twitter mythes en 10 Twitter feiten

29 juli 2010, 03:38

Twitter: het is een veel besproken onderwerp. Zowel online als offline heeft iedereen wel een mening. Mensen die Twitter dagelijk gebruiken en begrijpen zijn fan en ambassadeur. De meerderheid van de mensen heeft (nog?) een kritische houding ten opzichte van de sociale microblogdienst. In de SlideShare presentatie van Effectworks.com worden 10 van deze deze mythen tegenover feiten gezet. Voorbeeld: “Using Twitter is easy. If Britney can do it, anyone can.”

Ik ben het zeker eens met de zin op de laatste slide. Er zijn geen regels voor Twitter. Kan deze SlideShare mensen overhalen om te gaan twitteren? Ik ben benieuwd naar jullie gedachten.

Ondernemer in de wereld die social media genoemd wordt. Ik onderzoek op dagelijkse basis de uitdagingen om dit medium te gebruiken, te verbeteren en makkelijker te maken. Social media inzetten voor succes kost tijd, veel tijd. Ik help met het effectief inzetten van deze netwerken met een minimale inzet qua tijd. Community manager van Dutch Facebook groep en Dutch Twitter groep op Facebook.

Categorie
Tags

9 Reacties

    onlinemarketeerTV

    Het scant leuk deze ‘Myths’ en ‘Facts’.

    Met betrekking tot de inzet van Twitter kun je niet generaliseren. Voor markt x met product y en doelgroep z werkt Twitter welzeker 🙂


    29 juli 2010 om 05:30
    onlinemarketeerTV

    Het scant leuk deze ‘Myths’ en ‘Facts’.

    Met betrekking tot de inzet van Twitter kun je niet generaliseren. Voor markt x met product y en doelgroep z werkt Twitter welzeker 🙂


    29 juli 2010 om 05:30
    Jeffrey van den Dungen Bille

    Leuke presentatie, met bekende mythes. Kan me zeker vinden in de slide over de juiste balans, en ook in het feit dat er eigenlijk geen regels zijn voor Twitter.

    Heb de presentatie op mijn blog opgenomen, uiteraard met vermelding naar Marketingfacts 🙂


    30 juli 2010 om 07:17
    Gert-Jan Bos

    @Patrick Het is inderdaad zo dat je twitter niet kunt generaliseren. Twitter is een communicatie kanaal ven en voor iedereen en dus zal het gebruik het gebruik van twitter per persoon en onderwerp verschillen. Voorbeeld: Er zit al een wereld van verschil tussen een zakelijk account en een privé account. Persoon x met boodschap y en vrienden z werkt twitter ook.

    @Jeffrey Ik vond het ook een leuke presentatie, het origineel is van Effectworks.com. dank voor het melden van Marketingfacts.


    30 juli 2010 om 16:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!