Best practices voor een killer corporate weblog

2 augustus 2010, 04:18

Hoewel zo ongeveer iedere bedrijf zich op dit moment aan het afvragen is wat ze toch in vredesnaam aanmoeten met dat belachelijk snel groeiende Twitter, zijn er vast ook bedrijven die zich nog steeds bezighouden met de hype van een paar jaar geleden: webloggen. Op iMediaConnection gaan ze er prat op de marketinggemeenschap iedere dag te voorzien van een verse tip, vorige week ergens was dat deze: “Best practices for a killer corporate blog”. Het artikel bevat 25 tips, variërend van “Gebruik social media kanalen” tot de plaats waar je weblog op de site zou moeten staan (prominent op de homepage), taggen, sharen, widgets, distributiesystemen. Hieronder alle 25, voor meer uitleg, plaatjes en context zie iMediaConnection.

1. Choose the right topics

2. Create an editorial calendar

3. Provide value

4. Pool your resources

5. Have a brand voice

6. Keep it concise

7. Be conversational

8. Give credit where it’s due

9. Incorporate visuals and multimedia

10. Mix it up

11. Link back to previous posts

12. Tag your posts

13. Designate a point person

14. Make posts shareable

15. Include a contributor’s page

16. Incorporate relevant widgets

17. Set up an email distribution system

18. Make friends with your tech team

19. Learn some basic HTML

20. Learn from the best

21. Track metrics and set goals

22. Use social media channels

23. Make your blog prominent on your homepage

24. Include the blog URL in marketing language

25. Think outside the box

Voeg waarde toe. Heb als merk een duidelijke stem. Leer van de beste blogs in je vakgebied; kijk naar je concurrenten. Het zijn allemaal een beetje open deuren. Aan de andere kant is dit ook een aardige checklist. En één iemand aanwijzen als editor om de boel in goede banen te leiden als een soort projectleider; dat is een hele goede. Laatste toevoeging: puntje 26. “Be passionate about blogging, or go home”. 😉 Nog andere tips/best practices?

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Angelkaprump

    Ваш доход от 100 000 рублей в месяц гарантирован, потому что:

    1.Вы получаете сразу 3 (!!!) методики:

    заработок для ленивых;

    заработок для активных;

    заработок для пенсионеров, домохозяек, студентов и не только

    2.Материалы курса содержат:

    пошаговые видео уроки;

    дополнительные материалы;

    Смотреть список всех ссылок необходимых для работы


    14 april 2017 om 13:43
    Donaldfal

    Hello )))I have such a situation, a shortage of money to buy a car. I have a bad credit history. I would like to know the opinion of Internet users loans – where better to take a loan. please advise. use the search engine Google, did not inspire confidence. Please give a link and description of the company, which can provide 100% loan for those with bad credit history Thanks in advance


    25 juni 2017 om 00:19
    CurtisAlkab

    Мы ценим ваше время и делим с вами общие цели. Ваши продажи для нас главный приоритет.

    оптимизация страниц сайта) логин скайпа SEO2000

    оращайтесь договримся есть примеры работ логин скайпа SEO2000


    30 juli 2017 om 00:26
    Scottsnarm

    Hi


    21 oktober 2017 om 01:38
    Scottsnarm

    Hi


    22 oktober 2017 om 16:27
    horihiero

    Cialis 20 Generico Drirercetarf buy cialis online using paypal Usenumnindus Nitroglycerin Tablets For Sale


    16 december 2020 om 16:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!