ReclameReview: Binck
Binck Bank houdt de kosten voor beleggers laag. Dit communiceren zij dan ook al jaren. En volkomen terecht, want het is een geweldige USP. In deze nieuwe commercial is Binck letterlijk de nachtmerrie van een grootbankier. De uitvoering vind ik alleen een beetje saai. Misschien komt dat omdat het altijd maar de grootbankiers zijn die de dupe zijn in de commercials.
Credits:
Bureau: New Message
Concept: Hugo Rütter, Lennart Wienecke, Chris Sant, Dieuwer Bulthuis
Regie: Wim van der Aar
DOP: Jasper Wolf
Productie: Judith Engels
Animatie: Paul Postma, Halbo van der Klaauw
Producer bureau: Maarten Fenenga
Account: Jan has, Catherine Dijkstra, Vanessa Philips
Klant: Nora kayser, Lidy Oudejans, Gerjan de Lange, Paul Teutscher
De doelstelling:
Communiceren dat Binck de kosten voor beleggers laag houdt.
De uitwerking:
In deze commercial is Binck letterlijk de nachtmerrie van een grootbankier.
Het oordeel:
Het feit dat Binck de kosten voor beleggers laag houdt is natuurlijk de perfecte USP. Die moet dus ook zeker gecommuniceerd worden, zoals in deze commercial weer gebeurt. De uitvoering vind ik alleen een beetje saai. Misschien komt dat omdat het altijd maar de grootbankiers zijn die de dupe zijn in de commercials. Het is een beetje zoals Avis deed met ‘We try harder’, maar op een gegeven moment kun je het als bedrijf ook op eigen kracht, lijkt me. Begrijp me niet verkeerd: ik hou wel van een potje schoppen naar de concurrentie, maar Binck doet dat nu al jaren op deze manier. Er zijn wel meer manieren om te laten zien dat Binck de kosten laag houdt. Om maar even een cliché uit de kast te trekken: laat bijvoorbeeld zien wat Binck-klanten overhouden doordat Binck ze kosten bespaart. Deze was nog grappig. Deze, van een jaar later, al minder. Tijd voor een nieuwe insteek?