Joost Phoelich nieuwe directeur IAB Nederland
Per 1 september aanstaande zal Joost Phoelich (42) beginnen als directeur van branchevereniging IAB Nederland. Hij neemt het stokje over van Roderick den Daas, die deze rol de afgelopen 3,5 jaar bekleedde in combinatie met zijn eigen bureau Yessence.com. Den Daas gaat zich volledig richten op de verdere groei van zijn interim- en advieswerkzaamheden op het terrein van marketing en online media.
Phoelich was 10 jaar eindverantwoordelijk voor de marketing en advertising van AutoScout24 Nederland B.V., een volle dochter van Deutsche Telekom. Daarvoor was hij werkzaam bij RDC Datacentrum en Fiat Auto Nederland. De afgelopen 3 jaar zat Phoelich in het bestuur van de Stichting Internet Reclame (STIR).
Toen den Daas en ik in 2007 startten, kende de vereniging 65 leden, 1 Taskforce en was er geen staf en geen kantoor. Nu tellen we 155 leden, 8 Taskforces, staan er 3 mensen op de payroll, is een fantastisch kantoor in Amsterdam betrokken en de begroting verdrievoudigd. En dat gaat uiteraard gepaard met een verhoging van de output richting de leden. Denk aan zaken als standaarden, onderzoeken, publicaties en evenementen. Den Daas heeft daarin een cruciale rol gespeeld. Met Phoelich hebben we een zwaargewicht uit de online industrie in huis gehaald die de verdere professionalisering van het IAB zal aansturen.
De versterking van het IAB vloeit voort uit ons beleidsplan voor de komende jaren. Eerder deze maand trad Lot Keijzer toe tot het bestuur, nu is Joost Phoelich aangesteld als directeur. Daarnaast hebben we ook versterking van de staf gevonden in Jorrik van Wonderen (33). Jorrik vervult de functie van Projectmanager Kennis & Onderzoek. Van Wonderen werkte hiervoor geruime tijd bij HDC Media (onderdeel van Telegraaf Media Groep N.V.) in diverse functies op het snijvlak van business management, marketing en onderzoek. Onze achterban heeft veel behoefte aan informatie die hun propositie versterkt, aan kennis om marktanalyses te maken etcetera. Jorrik zal een spilfunctie vervullen in het ontsluiten van bestaande kennis, zoals die bij onze leden en internationale zusterorganisaties aanwezig is. Ook zal hij, vaak in samenwerking met de IAB Taskforces, nieuwe onderzoeken laten uitvoeren naar zaken als bestedingen, marktomvang en trends op tal van terreinen.
Op naar de volgende fase van IAB Nederland!
Joost – congrats! Leuk! En gas geven nu!
Hé wat goed, gefeliciteerd Joost en veel succes!
Joost gefeliciteerd en Roderick bedankt!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!