Tipp-Ex maakt innovatief gebruik van YouTube

Tipp-Ex maakt innovatief gebruik van YouTube

Tipp-Ex laat met een nieuwe campagne op YouTube zien hoe een merk zich kan onderscheiden door middel van een goed uitgewerkte interactieve video.

Natuurlijk is Tipp-ex niet het eerste merk dat gebruik maakt van de interactieve functionaliteit van YouTube, maar met deze case geven ze wel een mooi voorbeeld van een goede uitvoering.

 



De campagne begint met een eerste video getiteld; “NSFW. A hunter shoots a bear!”. Aan het einde van de video beslist de kijker, door het klikken op één van de twee knoppen, over het lot van de beer.

Na het klikken opent een tweede video. In dit nieuwe filmpje heeft de jager moeite met de uitvoering van de beslissing van de kijker. De jager grijpt naast de video in de banner van Tipp-ex, naar de Tipp-ex Pocketmouse. Vervolgens verandert hij de titel van het YouTube filmpje en daarmee het lot van de beer.

De kijker moet een alternatief einde voor het filmpje kiezen door de titel van de video te wijzigen. Achter ongeveer elk woord zit een nieuw verhaal. Probeer het zelf voor de gein eens met bijvoorbeeld de volgende woorden:

  • eats
  • moonwalks
  • plays soccer
  • Tipp-Ex
  • fishes
  • fucks
  • (NSFW)
  • smokes
  • marries
  • drives

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 16 reacties op dit artikel

  • Leuke toepassing van de nieuwe functies van Youtube!

    geplaatst op
  • helemaal te gek!

    geplaatst op
  • Vond http://www.youtube.com/expendables ook een gaaf voorbeeld.

    Ongelooflijke rukfilm, dat terzijde.

    Het woord 'kisses' doet het ook goed bij beren...

    geplaatst op
  • Absoluut leuk maar doet mij wel erg denken aan subservient chicken

    geplaatst op
  • Zeker super leuk! Iets van een doorverwijzing, vervolg, was goed geweest om de aandacht vast te houden volgens mij.

    geplaatst op
  • Hebben jullie al erase geprobeerd? :) Die is ook wel leuk

    geplaatst op
  • ik ga meteen tipp-ex kopen.

    geplaatst op
  • Jokes with.. redelijk briljant :)

    geplaatst op
  • Mooi voorbeeld! Wel een gemiste kans dat er een error komt bij de woorden *twitters* en *facebooks*, daar hadden ze een mooie koppeling naar socialaccounts kunnen maken.

    geplaatst op
  • Cooks is ook hilarisch.

    geplaatst op
  • Wat ik wel opvallend vind is dat de banner van Tipp-ex niet klikbaar is...De call to action om naast het delen ook ietrs met Tipp ex te doen (website, sample, emailadres, connectie) is afwezig. Jammer!

    geplaatst op
  • En wat dacht je van shoots... 8)

    geplaatst op
  • Fantastisch gedaan. Erg leuke functionaliteit van youtube..

    geplaatst op
  • Erg gaaf gedaan!

    geplaatst op
  • En ze zijn weer terug: een nieuw filmpje van Tipp-ex als opvolger van de jager/beer promo van vorig jaar.
    Het introductiefilmpje is een beetje hysterisch, maar als je op het einde doorklikt kun je je zelf een nieuw jaartal invullen, waardoor je steeds een nieuw filmpje krijgt. Ken je Mr. Beans tijdreisfilm? Zo iets dus.
    Ze zijn niet allemaal even leuk, maar sommige zijn vrij hilarisch. Vooral leuk om tijdens je werk af en toe even te lachen :) Ik vind zelf het filmpje van mijn geboortejaar, 1974, erg komisch, maar misschien is het ivm het naderende EK minder geschikt voor echte oranje fans!! Een 7!

    geplaatst op
  • Een schitterend filmpje waar nu een vervolg op werd gemaakt. Dit moeten jullie zeker bekijken !!! Nu net de beer en de jager de verjaardag vieren van hun eerste ontmoeting komt een meteoor recht op hen af. Ze gaan op zoek naar hun Tipp-Ex om hen te redden van de ondergang. Geef eender welk jaar in en geniet van steeds een ander filmpje, ga terug in de tijd, alles is zo mooi gemaakt en toepasselijk op het jaar dat je ingeeft. Mijn favorieten zijn alvast het jaar 2000 en 1969. Een stukje nostalgie met 1980, zoek zelf maar uit wat ik hiermee bedoel ! genieten verzekerd !!! http://www.youtube.com/watch?v=eQtai7HMbuQ&feature=player_embedded

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.