Energize Sparkcast 30: Interview Bas van Beusekom (Brand New Day)
Iedereen kent natuurlijk het succesverhaal van Binck Bank. Een prachtig staaltje van disruptieve marketing. Met Brand New Day proberen oudgedienden van BinckBank het kunstje te herhalen. Ditmaal zijn de pensioenaanbieders slachtoffer. En met de recente pers- en publieke aandacht rondom pensioenfondsen kon de timing van de introductie van een nieuwe, transparante pensioenaanbieder eigenlijk niet beter. Ik interviewde het marketingbrein achter de Brand New Day campagne, Bas van Beusekom. Beluister of download het – Engelstalige – interview.
In deze SparkCast (opent in iTunes) beschrijft Bas in een openhartig gesprek zijn geleerde lessen, ambitie en strategie van Brand New Day. Hij maakt overigens een klein foutje, door aan te geven dat de nieuwe inflow honderden miljarden is… dat is een beetje overdreven. Op dit moment is de inflow bij Brand New Day 5 miljard. De totale pensioenmarkt bedraagt enkele honderden miljarden. De SparkCast beantwoordt onder meer de onderstaande vragen:
1. Hoe reageerde de concurrentie op de introductie van Brand New Day?
2. Welke online strategie hanteert Brand New Day bij de aantrekking van nieuwe klanten?
3. Welke resultaten zijn inmiddels beboekt?
4. Wat had Bas anders gedaan op basis van de kennis die hij nu heeft?
5. Wat is de grootste uitdaging van Brand New Day op dit moment?
6. Enkele disruptive marketing tips van Bas, die je kunt gebruiken voor je eigen markt.