Mangrove neemt internetbureau DLMA over

14 september 2010, 09:32

“Full service internetbureau Mangrove zet weer een nieuwe stap op haar groeipad. Met ingang van 1 september 2010 neemt de Rotterdamse onderneming het internetbureau DLMA over.” Oftewel, spannende ontwikkelingen bij het bureau waar ik werk, maar als blogger voor Marketingfacts lijkt het me een gemiste kans om de overname enkel als “standaard persbericht” neer te kwakken (of te laten kwakken als nieuws). Al is het alleen al omdat ik bij het lezen over een overname soms een zuur gevoel in mijn mond krijg. Was er iets mis met het bureau dat is overgenomen? Gaan ze nu ook naar een grauw industrieterrein aan de snelweg verhuizen? Nee. Daarom licht ik, als werknemer, liever toe waarom iedereen enthousiast is over deze overname.

Samen stukken sterker

DLMA is erg sterk op het gebied van resultaatgerichte internetstrategieën. We zochten op strategisch niveau naar versterking en voor DLMA is dit een uitgelezen kans om hun kennis verder in te zetten. Zo zal Ruben Kruit, een van de oprichters van DLMA, aan de slag gaan bij Mangrove als adviseur online strategies. Kruit: “Vanuit een toporganisatie als Mangrove kunnen we met onze kennis en know-how simpelweg meer klanten bedienen. Wij geloven in de strategie die zij hebben uitgestippeld en sluiten ons daar graag bij aan.”.

Awesome klanten

We werkten al vol trots aan rotterdam.nl, BOVAG en voor andere aansprekende opdrachtgevers als TNT Post, PvdA & Valvoline. DLMA heeft een aantal grote accounts, waaronder Thomas Cook en Dun & Bradstreet. “Dat is een behoorlijk kaliber. We nemen met de overname de naam DLMA over, de mensen, de lopende projecten en natuurlijk de potentie van onze samenwerking.” aldus Oscar van Veen, collega en Managing Partner van Mangrove.

Gezonde groei

Door de ervaring met de Mangrove-Think Ahead fusie in 2005 en het aantrekken van een nieuw creatief team in 2007 hebben we al de nodige (positieve) ervaringen met uitbreidingen. We weten wat voor mensen we graag toevoegen. Het aannemen van een nieuw team heeft veel voordelen. We hebben in 2009 pas op de plaats gehouden qua groei, logisch, maar we zijn nu echt toe aan groei. Binnen de top 10 internetbureaus blijft Mangrove met 40 werknemers een middelgroot bureau, maar met deze uitbreiding krijgen we meer slagkracht dan ooit tevoren.

Vakidioten

Het is niet voor niets dat we zelf vaak host zijn van meetings van bijvoorbeeld Fronteers en Rotterdam.php. We zijn nooit te beroerd om van elkaar te leren. DLMA werd opgericht in 1992 en richtte zich vanaf 1996 volledig naar internet, Mangrove bestaat sinds 1997. De nieuwe DLMA collega’s zitten vol ervaring en zijn, jaja, bovendien ook nog eens heel aardig. We zijn allemaal vakidioten. Dit is de ultieme vorm van ervaringen uitwisselen.

Past dat allemaal nog wel? In de Creative Cube in Rotterdam? Nee, we barsten uit onze voegen. De in het najaar geplande verhuizing van het bedrijf naar het Schieblock komt dan ook geen moment te laat. In het centrum, op de andere hoek van de straat. We blijven dus in het centrum en naast Rotterdam CS. We hebben er zin in!

Mangrove
Internetbureau bij mangrove.com

Artikelen geschreven door internetbureau Mangrove (nu: We Are You). Verantwoordelijk voor de realisatie van de huidige Marketingfacts website (2012).

Categorie
Tags

6 Reacties

    Yasser Dehnavi

    Hi Ruben,

    allereerst van harte gefeliciteerd met je nieuwe collega’s. Ik lees uit het stuk dat je enorm blij bent.

    Een kritisch kanttekening is dat het stuk niet heel anders is dan het persbericht. Ik zie niet echt de toegevoegde waarden van dit artikel buiten het feit dat je blij bent met je nieuwe collega’s en om Mangrove in beeld te krijgen.

    Ik had het een leuker stuk gevonden als je had aangegeven waarom juist DLMA jullie gaat versterken en welke projecten jullie met DLMA anders hadden gedaan. Wat is nou concreet de aanwinst? Nu blijft het een persbericht+.


    14 september 2010 om 11:59
    rubenbos

    Hi Yasser, bedankt voor je reactie!

    Goed punt, door de uitbreiding zijn er nieuwe mensen bij waarvan een hoop te leren valt. Voor klanten ontwikkelen we de laatste jaren niet alleen een website meer, maar ook een complete online strategie. DLMA is hier al jaren in gespecialiseerd. Zelf zie ik dus vooral de kwaliteit van dat soort trajecten aanzienlijk toenemen. De nieuwe aanwinsten nemen hun ervaring mee en die combineren we met de onze. Ook doordat we met meer mensen op dat onderdeel kunnen werken kan de kwaliteit toenemen.


    14 september 2010 om 12:20
    media

    @Ruben: allereerst gefeliciteerd (ook aan de andere Mangrove-collega’s)! daarnaast sluit ik me aan bij @yasser, had ook graag wat meer verdieping gezien. Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is wat is nu de optimale samenstelling van een full service internetbureau? welke disciplines moet je in huis hebben, hoe liggen de verhoudingen en wat besteed je uit? op basis daarvan kan je oa beslissen of je mensen moeten aannemen of juist afstoten of wellicht een bureau overnemen. Moet eerlijk zeggen dat ik maar weinig overnames ken waar de integratie goed is gelukt (laat me graag overtuigen door goede voorbeelden). Vaak zie je na verloop van tijd dat de oude medewerkers toch vertrekken vanwege cultuurverschillen. Ben wel benieuwd naar jullie visie!


    14 september 2010 om 20:19
    Anders

    Dat een fors deel van de oud-medewerkers vertrekken zal vaak wel ingecalculeerd zijn, denk ik. Het is natuurlijk wel zaak dat je de nieuwe specialismen en expertises die je binnenhaalt, binnen je eigen bedrijf stut voordat de medewerkers eventueel vertrekken. Da’s een stuk interne kennisoverdracht en een stuk reputatiemanagement naar de buitenwereld toe dat goed gemanaged moet worden.

    Overigens gaat het niet alleen om de medewerkers en hun kennis, maar ook om het klantenbestand en om het brein achter de overgenomen partij. In het kader van dat laatste denk ik bijvoorbeeld aan Lost Boys, dat in 2005 mijn vroegere werkgever Inpact overnam. Op eentje na zijn alle medewerkers van Inpact inmiddels vertrokken maar Igor Milder – mede-oprichter van Inpact – heeft als CEO van LBi Lost Boys het bedrijf weer helemaal op de rails gekregen en weer tot een van de sterkste partijen van Nederland gemaakt. Zelfs ondanks het vertrek van vrijwel alle oud-Inpacters is het daarmee imho een geslaagde overname geweest.


    17 september 2010 om 12:34
    kWwAqYaXmQ

    ランセル 人気, ポーター ショルダー 人気, キ


    23 november 2014 om 20:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!