#Picnic10 Andreas Weigend over marketing implicaties van nieuwe data

24 september 2010, 04:11

Gisteren publiceerden we hier op Marketingfacts al het eerste deel van het interview met Andreas Weigend. Vandaag deel 2 met specifieke marketingtoepassingen. Weigend verwacht dat de data gaat zorgen voor meer symmetrische relaties tussen bedrijven en consumenten en tussen individuelen onderling. Hij verbaast zich dat er niet meer bedrijven zijn die mogelijkheden bieden aan mensen hun livestream vast te leggen. Wat doe je en waar, hoe heeft dat impact op je leven?

Hij nodigt dan ook elk bedrijf dat hiermee bezig is uit hem te {encode=”andreas@weigend.com” title=”mailen”}. Hij gelooft namelijk dat deze sociale data, in combinatie met sensor data, tot veel rijkere levens gaat leiden.

Mobile marketing is tot op heden een hele slechte vorm van marketing. Men slaat de plank volledig mis omdat ze het inzetten voor push marketing en er geen conversatie van maken. Het gaat niet om nog betere targetting, ook niet op basis van locatie. Men moet een volgende stap maken, ook gebaseerd op andere data zoals in welke gemoedstoestand iemand is.

Andreas is er van overtuigd dat we van een transactie-economie naar een relatie-economie gaan. Consumenten gaan delen met bedrijven en bedrijven gaan een oprechte conversatie aan met consumenten. Een relatie van één op één, niet op demografie, maar op basis van die persoon. Ook dat kan door alle data te delen en goed te gebruiken.

Bas van de Haterd
Professioneel bemoeial bij Van de Haterd Consultancy

Freelance professioneel bemoeial. Kijkt altijd naar het fundamentele probleem, niet de quick fix. Centrale focus zijn de (online) dialogen met klanten, stakeholders, medewerkers en toekomstig medewerkers (afhankelijk van de opdracht). Actief als interim community manager, projectleider voor nieuwe corporate recruitmentsites, adviseur bij verschillende start ups en inspirator m.b.t. de toekomst van werk (de arbeidsmarkt van de 21e eeuw).

Categorie
Tags

1 Reactie

    China

    That hits the target pelcfetry. Thanks!


    25 april 2016 om 18:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!