Twitter groter dan MySpace

29 september 2010, 03:56

Na alle commotie van gisteren met (gelukkig wel) bevestigde overnames en (toch niet) te koop staande sociale netwerken nu weer even wat statistieken van het vertrouwde comScore, via The Wall Street Journal en Mashable: Twitter is in unieke bezoekers groter dan MySpace en is daarmee het derde grootste sociale netwerk ter wereld (als je het zo wilt noemen). Cijfers over wie de grootste is, leiden altijd tot geneuzel. MySpace is het er niet mee is en vindt het appels met peren, bij Twitter denken ze dat ze nog wel eens veel méér bezoek zouden kunnen krijgen dan comScore heeft gemeten:

“Any comparisons between MySpace and other Internet services are irrelevant as MySpace’s mix of offerings is uniquely different and specifically focused on audiences under the age of 35.”

Dat zegt Rosabel Tao, woorvoerder van MySpace in een verklaring tegen de WSJ. Carolyn Penner, een woordvoerder van Twitter zegt op haar beurt tegen de WSJ:

“While we generally don’t comment on third-party statistics, the growth measured by others doesn’t surprise us. We’re seeing 370,000 new accounts a day.”

Bij Twitter zijn ze niet verrast over de groei. En het nieuwe design van Twitter zou die groei nog wel eens verder kunnen aanjagen, omdat mensen die eerst externe services gebruiken voor Twitter (denk aan Tweetdeck, dit wordt niet gemeten door comScore) misschien nu vaker gebruik gaan maken van de web-interface. Mashable schrijft:

“Twitter has been moving quickly to capitalize on this growth. First it announced a new version of the front page that will make it easier to access photos, videos and other information without using other websites or programs. Many of Twitter’s users rarely visit the website at all; they instead use desktop software or third-party interfaces on other websites to access their tweets. For that reason, Twitter’s actual reach might be higher than the numbers from comScore imply. A revamped website could lead people to use Twitter.com instead of whatever they’re using right now however, increasing the number of unique visitors the site receives now and in the future.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!