Kiezen: UitzendingGemist in oude of nieuwe stijl

19 oktober 2010, 10:54

Wow!” zei Wouter Glaser van Hyves op Twitter toen hij de nieuwe beta-omgeving van UitzendingGemist zag. “Beter, mooier, sneller”, dat vinden de makers er zelf van. Wie nu naar UitzendingGemist gaat, kan de nieuwe site dus in beta zien draaien maar ook kiezen om terug te gaan naar de oude site. Dat is leuk en mooi, want dan kun je vergelijken en misschien zijn er nog wel wat design guru’s in het huis die er wat zinnige dingen over kunnen zeggen. Verder dan ‘mooi’, ‘kan beter’ of ‘kak wat lelijk’ kom ik zelf eigenlijk meestal niet…

20 september ging UitzendingGemist al live in beta. De twee versies van de website waren toen van elkaar gescheiden, maar pas vanaf vandaag krijg je de optie om de nieuwe te zien of bij de oude te blijven (en die keuze ‘vast’ te zetten). De nieuwe website heeft een archief vanaf 01 juli 2010. Voor het oude archief heb je de oude website nog nodig.

De NPO kan ‘nog niet met zekerheid’ zeggen wanneer het hele archief om is en spreekt, bij monde van Gerald van der Wijngaart (NPO Marketing Internetcoördinatie) over een ‘technisch complex traject’. Voor de nieuwe site waren er volgens Van der Wijngaart twee doelstellingen: een betere beeldkwaliteit en vinden wat je zoekt. Wat er tot nu toe in de reacties terugkomt is dat mensen gemakkelijker de programma’s vinden die ze zoeken en dat ze verleid worden om andere programma’s te bekijken.

UitzendingGemist Nieuw

UitzendingGemist Oud

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!