6 social sharing best practices voor het genereren van traffic

3 november 2010, 05:31

Social sharing heeft de interesse van veel bedrijven en media. Ook op Marketingfacts experimenteren we volop met de integratie van Twitter en Facebook; in 2011 zullen we daar wat steviger stappen in nemen. Op iMediaConnection hebbben ze gisteren dit mooie verhaal geschreven: “6 social sharing best practices for driving traffic”. De kop zegt alles: zes best practices voor het efficiënt inzetten van social sharing tools en sociale media. Wanneer kies je voor ‘Like’ op Facebook en wanneer kies je voor ‘share’, zo praktisch is het. Laat je gebruikers kiezen via welk platform ze je content willen delen, maak dat delen dynamisch, optimaliseer het delen voor de gebruikersomgeving en… meet. Track je statistieken en weet wie je key influencers zijn. Verhaal gelezen? Mooi. Dan nu…. aan de slag.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Phileas

    leuk artikel, de mogelijkheden van FB connect en open grapg gaan erg ver en het wordt al heel snel technisch bij Facebook’s eigen documentatie.


    4 november 2010 om 05:34

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!