ReclameReview: Waterland Vijfje

10 november 2010, 14:54

De nieuwe herdenkingsmunt heeft als thema Nederland Waterland en de bijbehorende campagne is ontwikkeld door L’eau… Geniaal! Maar even zonder gekheid: deze commercial communiceert precies wat hij moet communiceren. Nederlanders groeien op met water. We leven tussen dijken, springen over sloten, wonen in grachten en duiken op de vreemdste momenten massaal in zee. Water zit ons in het bloed. Het Waterland Vijfje symboliseert onze bijzondere verbondenheid met water.

Credits:

Bureau: L’eau

Productie: MacGyver

De doelstelling:

Introduceren van een nieuwe Nederlandse herdenkingsmunt: het Waterland Vijfje.

De uitwerking:

Nederlanders groeien op met water. We leven tussen dijken, springen over sloten, wonen in grachten en duiken op de vreemdste momenten massaal in zee. Water zit ons in het bloed. Het Waterland Vijfje symboliseert onze bijzondere verbondenheid met water.

Het oordeel:

De nieuwe herdenkingsmunt heeft als thema Nederland Waterland en de bijbehorende campagne is ontwikkeld door L’eau… Geniaal! Maar even zonder gekheid: deze commercial communiceert precies wat hij moet communiceren. In order of appearance: Nederland is een land dat zeer nauw verbonden is met water, er is nu een herdenkingsmunt met water als thema; het zogenaamde Waterland Vijfje, deze munt is te bemachtigen via het postkantoor of www.herdenkingsmunt.nl. Veel moeilijker hoef je het ook echt niet te maken om duidelijk een boodschap over te brengen. Het is zeker niet de spannendste commercial aller tijden, maar hij doet wat hij moet doen.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    W. Hylarides

    Eens met de eenvoud en kracht van de commercial. Call 2 action zit er ook in maar ik mis toch duidelijk het – What’s In It For Me? (WII FM)


    17 november 2010 om 08:15
    Hardcopy

    @ W. Hylarides: Dat mis ik sowieso bij alle herdenkingsmunten. Ik heb er niets mee, dus ik zal ze ook niet gaan sparen. Maar mensen die wel uit zichzelf enthousiast worden van herdenkingsmunten weten dankzij deze commercial dat er weer een nieuwe is. Die mensen zijn de doelgroep, neem ik aan.


    17 november 2010 om 08:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!