WebAds wijzigt organisatie
Interactief advertising bureau WebAds bundelt voor de Nederlandse markt de krachten met Adremedy, wisselt van directie en gaat de internationale operatie aansturen vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam onder de naam WebAds Europe. WebAds Europe zal onder leiding staan van Xavier Schijffelen (nu nog md van AdRemedy). Tjeerd Kooij legt de dagelijkse leiding van WebAds Nederland neer en wordt binnen WebAds EU directeur strategie en business development. Michel Burgerhof (nu nog managing director van AdSolutions) wordt technical director. Marita van Wijngaarden gaat met WebAds NL leiding geven aan het ‘oude’ WebAds gebundeld met AdRemedy.
Marita van Wijngaarden:
“Deze huidige markt kenmerkt zich door vele kleine spelers die ieder vanuit hun eigen specialisme proberen geld te verdienen. Dat leidt tot enorme versnippering van het aanbod en inefficiëntie voor opdrachtgevers. De recente vraag uit de markt naar marktplaatsen of naar one stop shopping zijn indicaties voor een aanstaande consolidatieslag.”
Tjeerd Kooij:
“Tot nu toe is onze Europese groei grotendeels organisch verlopen. Het is mooi om te zien dat onze aanpak werkt en we zien kansen voor verdere groei en inhoudelijke ontwikkeling in de landen waar we nu al actief zijn en in andere Europese markten. Daar wil ik graag mijn bijdrage aan leveren. Het betekent wel dat ik de dagelijkse leiding in Nederland opgeef. Maar dat is in vertrouwde handen.”
Ohja. Het nieuws kwam vanmiddag al door, rond 1700 via @admanager. Maar vanwege embargo-omstandigheden rondom het persbericht en de quotes daarin met het pr-bureau hebben we het even netjes vannacht gepubliceerd. Weltrusten allemaal 🙂
Ik las het gisteren ook. Embargo’s zijn altijd leuk.
Maar goed dat sommige systemen (WordPress) een timer functie hebben.