Met pepernoten sinds augustus in de winkel, een naderende vrieskou, hardcopy reclamefolders met speelgoed die je om de oren vliegen is de Sinterklaas-gekte nu wel ongeveer losgebroken. Vanaf vandaag kan iedereen, in lijn met deze Sinterklaas-hype, zijn of haar schoen óók zetten bij @vroegevogel op Twitter. Dat doe je door gebruik te maken van de hashtag #durftezetten en door een foto te maken van je schoen. Een traditioneel gebruik dat met “moderne middelen” in een ander jasje is gegoten, uit de koker van M! blogger @aymanvanbregt. Over de actie:
“De gekozen hashtag is afgeleid van het (op Twitter bekende) #durftevragen concept. Alle ingezonden foto’s kunnen bekeken worden op de actiepagina http://vroegevogel.nu/durftezetten. Iedereen kan op deze manier de actie bekijken en de eigenaren van de ingezonden schoenen krijgen binnen 24 uur een leuke verrassing. Voor deze actie werkt Vroege Vogel samen met haar partners Centralpoint.nl, Directdesign.nl, Fonq.nl, Funshirts.nl, Effio.eu, Eye-wear.nl en HifiToGo.nl.”
Volg deze stappen en doe mee:
- Maak een foto van je schoen en tweet de foto met de tag #durftezetten.
- Volg je ons nog niet? Volg @vroegevogel! Je schoen wordt gevuld via Direct Message (DM) want anders slaan we je over.
- Vroege Vogel komt binnen 24 uur langs (de Sint misschien ook wel) dus hou Twitter in de gaten.
- Wees gul dit jaar, speel zelf voor Sint en deel dit met je vrienden zodat niet alleen jouw schoen gevuld wordt.
Bernd Damme, oprichter en eigenaar Eye-Wear.nl:
“Met deze actie doet de Sint ook Twitter aan. Dat is niet alleen fijn voor de tweeps die hun digitale schoen zetten maar ook voor de Goedheiligman zelf. Hij hoeft niet meer over gladde daken, door regen of wind alleen als het medium ‘‘over capacity’ is moet de Sint uitkijken.”
Erik van der Meijs, oprichter en eigenaar van HifiToGo.nl:
“Sinterklaas is een van de leukste feesten van het jaar, Vroege Vogel een van de leukste initiatieven van de laatste tijd. Meedoen is dus vanzelfsprekend, Hifi to Go helpt de Sint graag een handje.”