Peter van der Helm (Avalanche) over viral reclame

30 november 2010, 08:31

Peter van der Helm (Avalanche) is bekend van een aantal leuke en gave commercials, die vaak ook online als succesvol werden gezien. Met een aantal mooie prijzen op zijn naam heeft hij dus ook aardig wat ervaring in het vak opgedaan. Onlangs zat ik met hem in de auto naar een meeting in het diepe Zuiden van Nederland. Om toch mijn nieuwe Canon 60D eens goed uit te testen stelde ik hem de volgende vraag “Waar moet een goede viral aan voldoen?”. Zie onderstaande video. Van der Helm heeft ook nog wat tips over het verkopen van je idee aan een klant:

  • Poep, bloed, pies, sex, pijn of nog wat sex moeten in een viral zitten
  • Reclame verkoopt niets, dat moeten de mensen bij het bedrijf doen
  • Het hoogste wat er is te behalen met reclame is een wenkbrauw die omhoog gaat en dat men misschien denkt “he dat is leuk”
  • Angst is een “fucking slechte” raadgever

Omar Kbiri
Founder en barista koning bij KBIRI

Categorie
Tags

1 Reactie

    richardotto2000

    Hulde aan Peter! Snel maar weer ns belgisch bier drinken met hem! 😀


    30 november 2010 om 18:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!