De validiteit van dit stuk op TechCrunch werd in twijfel getrokken in de comments en in diezelfde comments werd nog naar twee andere bronnen verwezen om de strekking van het verhaal te onderstrepen: de groei van Twitter in de VS is aan het stagneren, in tijden waarin Facebook groeit als kool en qua unieke bezoekers zes keer zo groot is. De groei van Twitter, zo schrijft TechCrunch, komt nog vooral van overzees. Maar de discussie over de cijfers stopte daar niet mee en zal ook niet stoppen. Uiteraard is het startpunt van de discussie standaard: het alleen meten van de Twitter.com client en niet het meten van alle api’s door comScore.
Google Trends

comScore

Compete

So….what?
Vraag is of het allemaal uitmaakt. Hieronder staat een hele boeiende opmerking uit de comments op TechCrunc om mee te nemen in je overpeinzingen over de toekomst van Twitter (zie ook dit artikel) en de waade van het aantal bezoekers van een client als Twitter.com:
“Could Twitter, at least in the US, be morphing into more of a broadcast medium, rather than a site for user generated content? Does this mean that the number of people who visit Twitter.com or who use any client is becoming a less meaningful measurement of Twitter’s influence? Many more people know what happens on Twitter than those who ever use a Twitter client. “