Staatsloterij Oud en Nieuw playlist op Spotify: Charmant?

Staatsloterij Oud en Nieuw playlist op Spotify: Charmant?

Samen met andere Nederlanders een playlist maken met Oudjaarsnummers, powered by de Staatsloterij. Die loterij wil graag het oudejaarsgevoel claimen en claimt dat met de lijst die nu uit ongeveer 500 nummers bestaat: “De Staatsloterij Oudejaarslijst” (#Oudejaarslijst) staat nu in mijn playlists bij Spotify. De nummers gaan alle kanten op: van Let it snow van Trijntje Oosterhuis naar Land of Confusion van Genesis. Zelf heb ik net Dancing in the Dark toegevoegd. De actie is uitgevoerd door .bone en mijn eerste idee was, dat ik het niet zo heel charmant vond allemaal, want ik héb niks met de Staatsloterij…

Uit het persbericht:

“Het succes van de Oudejaarslijst is te danken aan de koppeling van de zogenaamde ‘lightbox’ met de muziekdatabase van Spotify. Nooit eerder gebruikte een adverteerder in Nederland de API binnen Spotify om samen met haar gebruikers een muzieklijst te creëren. Met de Oudejaarslijst wil de Staatsloterij de Oudejaarstrekking nog sterker te verbinden aan oudejaarsavond en Nederland op oudejaar voorzien van een lijst met vrolijke muziek. Daarnaast bereikt de loterij van Nederland via nieuwe media als Spotify een doelgroep die steeds minder wordt bereikt via traditionele media.”

Nou ja, succes… De aantallen zijn nog niet denderend en ik vraag me af wanneer deze actie voor de Staatsloterij precies geslaagd zou moeten zijn. Het is wel aardig dat de API gebruikt is om samen een muzieklijst te creëren en dat social mooi is geintegreerd (Facebook en Twitter).

Maar volgens mij kan dit alles eigenlijk ook wel zónder de Staatsloterij. Ben benieuwd welk gevoel er bij jullie blijft hangen, wat jullie van de lijst vinden en hoe jullie tegen deze manier van advertising aankijken.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Wat de StaatsLoterij claimt 'Nooit eerder gebruikte een adverteerder in Nederland de API binnen Spotify om samen met haar gebruikers een muzieklijst te creëren' is niet waar. Ik heb zo een campagne al eerder gezien op Spotify van Citroën waarbij ze een Anti Retro Play list hadden opgesteld ter promotie van de DS3. Hierbij was ook een dergelijke API gebruikt met koppelingen naar social media. Goed gejat dus!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.