The Chase: Coole korte film van Intel

14 januari 2011, 06:49

Hoe maak je een nieuwe computerprocessor sexy? Door een indrukwekkende korte film te maken die precies demonstreert wat je allemaal met die nieuwe processor kunt doen. Intel begrijpt dit heel goed, zo zien we in hun action-adventure video “The Chase”, die gemaakt is ter promotie van de 2nd Generation Intel® Core™ i5 processor. Een lust voor het oog: enjoy!

Binnen een week hadden ze met dit filmpje een miljoen views te pakken. Dit zeggen ze er bij Intel zelf over, ben benieuwd wat jullie ervan vinden:

“To build excitement around the 2nd Generation Intel® Core™ i5 processor, Intel is launching an action-adventure video titled “The Chase.” The spot demonstrates the performance capabilities of the new processors by creating an action-movie style chase sequence that takes place through a wide variety of program windows on a computer desktop.”

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Raymond van der Kaaij

    vind m een beetje te lang maar wel een leuk concept en prima uitgewerkt


    14 januari 2011 om 10:06
    Hardcopy

    Hehe, zelfs een korte film kan dus nog te lang zijn. 🙂


    14 januari 2011 om 10:44
    Jelle

    Ik stoorde me ontzettend aan de envelop omdat ik niet wist wat het symboliseerde (had al snel verworpen dat het “het geheim” van Intel was omdat ik (foutief zo blijkt) ervan uitging dat hardware niet te hacken valt)

    Maar toen ik dat eenmaal door had blijkt er een hele laag aan symboliek in te zitten, in Tsjechië/Praag is het hoofdkwartier van AVG en ben er vrij zeker van dat de vrouw voor McAfee moet staan. (overigens, het YouTube filmpje bestaat, de auto rent website ook (domein is van het reclamebureau sinds 5 dec) en de YouTube suggesties zijn intel reclames (één suggestie titel is iets verkeerd overigens)

    Denk dat een enkeling de ad zover gaat ontleden maar denk dat het een ongewenst effect is mij te leren dat Intel chips gehackt kunnen worden.


    17 januari 2011 om 04:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!