Nieuwe wereldwijde campagne Asics van start: “Sport Releases More Than Just Sweat”

Nieuwe wereldwijde campagne Asics van start: “Sport Releases More Than Just Sweat”

Anima Sana in Corpore Sano. Asics heeft vorige week een nieuwe wereldwijde campagne gelanceerd waarin, natuurlijk, running centraal staat. Running. Dat is geclaimd door Nike. Dat weten ze ook bij Asics, maar dat heeft het bedrijf niet tegengehouden een moddervette spot te maken met de strekking: “Sport Releases More Than Just Sweat”. Beetje lang, maar de clip, die je hieronder kunt zien (nu 474 keer bekeken op YouTube, benieuwd wat dat gaat worden) is schitterend.

De campagne is ontwikkeld door Vitro, een creatief bureau uit San Diego, en is, zo meldt het persbericht “tot op heden het grootste marketinginitiatief van ASICS.”

Uit het persbericht:

“De nieuwe campagne gaat in op het loslaten van negatieve energie en gedachten, om op die manier obstakels te overwinnen die normaal gesproken een belemmering vormen: een concept dat voor het eerst in de campagne voor 2010 werd geïntroduceerd. De campagne integreert tevens de bedrijfsfilosofie en het acroniem voor de merknaam ASICS, te weten ‘Anima Sana In Corpore Sano’, wat Latijn is voor ‘Een Gezonde Geest in een Gezond Lichaam’. Als grootste marketing initiatief tot nu toe richt het zich op meer dan hardlopen alleen en vormt het een totaalconcept voor alle sportieve gebieden. Het omvat schoenen, accessoires en kleding.”


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.