Genomineerden blogger van het decennium bekend
Dominique Weesie (Geenstijl.nl), Electric Luna (Maanisch.com), Henk de Hooge (DutchCowboys.nl), Martine de Jong (10e.nl, Recensiekoning.nl) en Wim de Bie (Bieslog.vpro.nl) zijn genomineerd voor de titel “Blogger van het Decennium”. Op woensdagavond 26 januari in de Haagse popzaal Paard van Troje wordt tijdens het slotfeest van de Dutch Bloggies deze allerlaatste prijs uitgereikt (de Dutch Bloggies stoppen), voor de beste blogger van het afgelopen decennium.
Commissie
Om de Blogger van het Decennium te kiezen is een speciale commissie in het leven geroepen, bestaande uit: Frank Meeuwsen (auteur van het boek ‘Bloghelden’), Bloggie-winnaar Erwin Blom (mede-eigenaar van The Crowds), Sanne Walvisch (communicatie-adviseur, voormalig manager Jonge Vrouwen Online bij Sanoma Uitgevers), Ernst-Jan Pfauth (chef internet van NRC Handelsblad), Ton Zijp (bestuurslid van Stichting Dutch Bloggies) en Jeroen Mirck, de afgelopen twee jaar juryvoorzitter van de Dutch Bloggies.
Unaniem
Ton Zijp van Stichting Dutch Bloggies
“De lijst van vijf kandidaten is unaniem tot stand gekomen. Bij het nomineren van de beste bloggers van de afgelopen tien jaar hebben we met name gekeken naar de invloed en inspiratie die van deze personen is uit gegaan. Het is dus niet per se een verkiezing van de bekendste blogger. De shortlist is een dwarsdoorsnede geworden van de Nederlandse blogosfeer: een shockblog (Geenstijl), een lifelogger (Electric Luna), een taalvirtuoos die een breder publiek in bloggen interesseerde (Wim de Bie), een blogger annex blogdesigner van het eerste uur (10e) en een zakelijk blogimperium (Dutch Cowboys).”
Jammer dat jij niet bent genomineerd Matthijs ;-)?
@ Tobias: Dat zou schrijnend onterecht zijn. 😉
Ik ben het eens met Daan. Het is belangrijk om goed te weten wat sociale reclame eigenlijk inhoudt. Ik denk dat je niet alleen moet kijken naar waar de uiting plaatsvind om het sociale reclame te noemen, maar ook naar de manier van reclame. De plaats bepaald eigenlijk dat de reclame een sociaal karakter moeten hebben. Banners, fly-overs etc hebben dit karakter niet. Mijn inziens voelen ze onnatuurlijk aan en ik kijk er inmiddels, als een tweede natuur langsheen. Ik zeg dit niet vanuit een perspectief welke ik met cijfers kan onderbouwen maar vanuit mijn eigen ervaringen.
Sociaal sociale reclame werkt wel.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!