Gaby Zwaan (a.k.a. GabyGaby) heeft de geuzennaam Artist 2.0 (Twitter: @gaby407) en gebruikt alles wat online aanwezig is zijn leven als kunstenaar vast te leggen en zijn kunst te promoten. Gaby gebruikt online tools zoals Twitter en FaceBook om mensen op reis mee te nemen in het proces van Zwaan’s leven als kunstenaar, de hoogte- en dus de dieptepunten. Zwaan was vroeger actief blogger en was daardoor al bezig om dingen te tonen en interactie te hebben. Social media ervaart Zwaan als een stap vooruit waarbij dingen nog mooier en beter gedeeld kunnen worden. In dit artikel vertelt Gaby over zijn ervaring met social media, de opbrengsten en nieuwe dimensies die zijn business verder helpen gedreven door internetontwikkelingen…
Wat brengt social media op voor Zwaan
Gaby Zwaan richt zich niet direct op het rendement in euro’s bij het gebruik van social media. Door het delen van zijn proces kan Zwaan social media goed inzetten als PR-instrument. Twitter heeft hem bij het project GabyGaby on Tour heel veel nieuwe volgers opgeleverd. Door het gebruik van social media heeft Gaby een nieuw niveau bereikt waarbij nog ambitieuzere plannen zijn ontstaan voor 2011 en 2012. Hij heeft op dit moment zo’n 400 nieuwe volgers per dag die er bij komen uit de hele wereld.
GabyGaby Lounge in Seats2Meet
Zwaan werd door het project GabyGaby on Tour benaderd door Livestrong Nederland gevraagd om een keynote te geven in Seats2Meet waar een nieuw project uit is ontstaan. 28 januari gaat de GabyGaby Lounge open in Seats2Meet met een overzichtstentoonstelling van 100 kunstwerken van Zwaan. Heb je morgen dus nog niets te doen, kom langs!
Crowdfunding
Om zijn 14 projecten goed uit te rollen en de kwaliteit te waarborgen start Zwaan een nieuw project gestoeld op crowdfunding. Zwaan’s circle of friends biedt 55 mensen de kans om toe te treden tot Gaby Gaby in Progress waarmee men investeert in de kunst van Zwaan. Het geld wordt ingezet om deze 14 projecten in twee jaar te realiseren waarbij het rendement ook niet uit het oog wordt verloren.
Social media tip
Als je als marketeer aan de slag wilt met Twitter, zorg dat je het wel ziet als marketing maar gebruik het niet als marketing. Het is bijv. veel interessanter om een collega iets te laten vertellen wat authentiek is dan het kanaal als marketinginstrument te gebruiken. Spreekt bovenstaande je aan? Bekijk dan vooral de video om dit alles en meer van Zwaan zelf te horen…