Twittercounter koopt Twitaholic

Twittercounter koopt Twitaholic

Ja mensen, overnamenieuws van startups komt niet alleen van overzees. De tijd van Google koopt bedrijf X is definitief voorbij. Hier in Nederland kopen we vanaf nu gewoon Amerikaanse startups op en maken we ze groot. Vandaag is het begin: Twittercounter, de winstgevende startup uit de koker van Boris Veldhuijzen van Zanten en Patrick de Laive koopt voor een “an undisclosed sum” (ja dat hoort er dus ook bij) Twitaholic, één van de concurrenten voor het meten van Twitter-gebruikersaantallen. Volgens TechCrunch gaat het om een micro-acquisitie….

Boris Veldhuijzen van Zanten, Twitter Counter’s co -oprichter:

“Twitaholic heeft een grote userbase van Twitter- gebruikers die hun stats regelmatig controleren.. Wij staan te popelen om door te bouwen op het succes van Twitaholic en willen daarbij het unieke karakter van Twitaholic behouden, terwijl we tegelijkertijd spannende mogelijkheden voor gebruikers willen toevoegen. Deze acquisitie stelt ons in staat TwitterCounter te laten groeien, een groter publiek aan te boren en meer nuttige diensten te bieden aan onze gezamenlijke doelgroep.”

Alex Rudloff oprichter van Twitaholic:

“We hebben een hoop lol gehad aan de bouw en exploitatie van Twitaholic de afgelopen paar jaar, maar het was altijd een side-project voor ons. Twitaholic was oorspronkelijk onderdeel van hetzelfde bedrijf dat eigendom is van Emurse.com, dat bedrijf is gekocht door AOL. Twitaholic was niet was meegenomen in de AOL-overname. Een belangrijke reden dat we verkopen is dat we ons nu meer kunnen focussen op de spannende dingen die we doen bij AOL. Dus we zijn super enthousiast om Twitter Counter verantwoordelijkheid te zien nemen. Er is enorm veel potentieel. Afgaande op het succes van TwitterCounter’s: ons project is nu in goede handen!”

Op TechCrunch schrijft Robin Wauters:

“TwitterCounter says it can monetize the traffic Twitaholic still pulls by offering premium statistics (currently used by companies like Microsoft, eBay, Coca-Cola and Facebook) and with its Featured User spots, which give people an easy way to gain more followers. TwitterCounter may look gimmicky, but it’s actually quite a nice little business – the company has 3 full-time employees, logged about $500,000 in revenues in 2010 and is still growing.”


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.