SoDA: Digital Marketing Outlook 2011

9 februari 2011, 08:47

De Society of Digital Agencies (SoDA) lanceert vandaag de Digital Marketing Outlook 2011 (tip via ACHTUNG!). Tachtig procent van de ondervraagde marketeers heeft de doelstelling het volume van digitale projecten te verhogen in 2011. 43 procent wil traditioneel betaalde media investeringen verlagen. 69% van de marketeers zegt van plan te zijn te investeren in sociale netwerken en applicaties. 61% stelt dat ze hun investeringen in earned media willen verhogen. Daarnaast staan social media professionals boven aan het lijstje van ‘hiring priority’ van marketeers in 2011. Het is het derde achtereenvolgende jaar van verschijnen, 600 marketeers, bureaus en technologen zijn geïnterviewd. Dat levert een rapport op van 200 pagina’s met grafieken, casestudy’s, interviews en analyses (“Why Twitter and Foursquare Are Dying”, p.121) plús het commentaar van de DMO adviesraad van senior marketeers en andere prominente experts.

Volledige rappport

Meer inzetten op digitaal

Top digitale projecten

Digital outreach

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    UW Webdesignbureau

    Lijkt me meer dan interessant om te lezen!


    9 februari 2011 om 09:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!