#FlyingMarketeers vliegen gratis naar Berlijn met de KLM-actie ’99 vrienden’

10 maart 2011, 10:31

KLM brengt na KLM Surprise Random Acts of Kindness naar een volgend niveau. Om de nieuwste city trip prijsstelling van 99 euro onder de aandacht te brengen, nodigt de luchtvaartmaatschappij klanten uit met ‘99 vrienden’ een weekendje naar Berlijn te vliegen. Hoe het werkt? ’99 vrienden’ is een actie van KLM waarmee jij en 99 vrienden kans maken op een citytrip naar Berlijn op vrijdag 25 en zaterdag 26 maart 2011. Verzamel via Facebook, Twitter, Hyves of per mail 99 vrienden en maak kans op deze gratis citytrip. Je hebt vanaf donderdag 10 maart 09.00 uur precies 99 uur de tijd om je vliegtuig te vullen. Dat betekent dat op maandag 14 maart om 12.00 uur de actie klm.nl/99vrienden is gesloten.” Aangezien wij marketeers wel van een potje Berlijns bier houden, is er een officieel Marketingfacts-team (waarvan ik de captain ben, hoewel ik zelf niet kan de 25e…): #FlyingMarketeers! Onder onze geniale payoff, al zeg ik het zelf: “A Flying Marketeer has more time to drink Berlin beer or #whatever”.

#FlyingMarketeers

Meld je binnen 99 uur aan en maak dus kans om mee te vliegen met #FlyingMarketeers, als we winnen. HIER AANMELDEN! De winnaar wordt overigens gewoon via loting bepaald. “Uit de teams die 99 vrienden hebben verzameld, trekt onze computer een winnaar. Het winnende team vliegt op vrijdag 25 maart 2011 naar Berlijn. Wij stellen een vliegtuig ter beschikking en verzorgen de overnachting van 25 op 26 maart 2011 met ontbijt in het 4-sterren hotel Nhow in het centrum van Berlijn. Op zaterdag 26 maart 2011 vliegen jullie weer terug naar Nederland met KLM. Hou dat weekend dus vrij in je agenda.” Geniale actie van KLM, zeer viraal en wederom een bewijs dat KLM lekker bezig is!

Remco Janssen is de founder van Silicon Canals: een nieuwsplatform voor, door en over startups, scale-ups en technologie in Europa.

Categorie
Tags

9 Reacties

    Ruben

    Leuke actie. Dit levert toch weer even een grote hoeveelheid aan (vrijwel) gratis publiciteit op.


    10 maart 2011 om 10:59
    Mark Werkman

    Leuk idee van KLM! Ik zit al in Berlijn maar zie een biertje wel zitten dus ik steun dit ‘initiatief’.


    10 maart 2011 om 12:21
    jeroenmirck

    Heel slim! En leuk gevonden ook door Mirabeau. Ik ga me als test maar eens voor de #FlyingMarketeers aanmelden, al was het maar omdat die Twitterborrel met Remco er telkens weer bij in schiet. Dan maar borrelen in Berlijn… 😉


    10 maart 2011 om 12:49
    remcojanssencom

    Als je goed had gelezen, Jeroen: ik kan er dan helaas zelf niet bij zijn….


    10 maart 2011 om 13:15
    jeroenmirck

    Ach ja! Had ik wel gelezen, maar het inloggen op de actiesite lukte aanvankelijk niet (ik zal vast niet de enige zijn geweest). Toen ik het even later alsnog probeerde (en vervolgens hier reageerde) was ik dat alweer vergeten. Typisch gevalletje Nicholas Carr. 😉


    10 maart 2011 om 13:21
    Jan Willem Alphenaar

    De Facebook share doet het niet. Dat is jammer want daar zitten al mijn vrienden.


    10 maart 2011 om 19:51
    Mike van Hoenselaar

    Er zijn hier en daar wat glitches. Maar gelukkig staat team Mirabeau snel paraat. Het jammer vind ik continu dat KLM heel veel aan externe communicatie doet, maar ik hoor heel sterk dat het intern helemaal niet zo lekker draait.

    Natuurlijk is dat niet iets wat speciaal is of boeiend hoeft te zijn, maar als hierdoor belangrijke key players die de externe communicatie verzorgen verdwijnen dan lijkt me dat toch wel erg. Misschien moet KLM eens kijken aar CapGemini die Yammer bedrijfsmatig inzetten en nu al 20.000 werknemers actief op Yammer hebben die elke dag aan kennisdeling doen.

    Het idee van KLM in deze is erg gaaf natuurlijk. Valt toch wel op dat voornamelijk KLM dit soort zaken doet (of kan doen misschien wel) en de andere vliegmaatschappijen niet volgen. Waarom zou dat zijn?


    11 maart 2011 om 07:44
    remcojanssencom

    Marketingpower, Mike. Het is allemaal een budgetkwestie. Niet zozeer budget campagnematig, maar om mensen en dus tijd vrij te maken om creatief bezig te zijn. De meeste mensen in een organisatie zijn slechts bezig met intern communiceren. Geen tijd om plannen te maken voor externe communicatie!

    @Jwalphenaar: de problemen met de Facebook share heeft niets te maken met de KLM-actie, ik had hetzelfde met shareaholic en Posterous comments. Ligt aan hun API, zo te zien. Enfin, je kunt ook gewoon de link kopieren naar Facebook en er dan een commentaar bij schrijven! De ouderwetse manier…


    11 maart 2011 om 07:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!