MEC in 10 minuten: Hubert de Koning (ECI)
ECI gaat helemaal terug naar haar roots: postorder. ECI kondigde begin dit jaar de sluiting aan van de fysieke winkels om helemaal over te schakelen op online. Daarbij ligt de nadruk op het voordeel dat ECI als ledenclub kan bieden. Maar, het ledenpricipe is deels losgelaten: je kunt nu ook als niet-lid bestellen. ECI kon jarenlang boeken leveren onder de vaste boekenprijs. Voorwaarde daarvoor was dat leden minimaal 4 boeken per jaar kopen. Voor VIP Leden geldt dat nog steeds. De boekenclub die bekend stond door het verplichte Kroonboek heeft het verleden van zich afgeschud en is terug bij de essentie van het merk. Directeur Hubert de Koning legt in deze editie van “MEC in 10 minuten” uit welke impact de ontwikkelingen hebben op de organisatie. Hij vertelt over de basis van het merk ECI en hou hij de ‘liefde voor lezen’ ook intern een belangrijke plek geeft.
MEC in 10 Minuten is een serie video’s waarin CEO’s en CMO’s aan het oord komen over hun merk. Het is een initiatief van het Marketing Executive Center.