ReclameReview: Bakker Bart

ReclameReview: Bakker Bart

In de nieuwste commercial van Bakker Bart wordt gecommuniceerd dat de Duitse broodjes van Bakker Bart veel te lekker en te goedkoop zijn. ‘Onbegrijpelijk, want het stikt hier in de zomer al van de Duitsers.’ Mijn eerste indruk was: drukke commercial met een flauwe eindgrap. Maar toen ik hem vaker zag, viel me op dat de boodschap er wel erg goed in verwerkt is. Het lijkt wel SEO-copy: deze commercial is heel duidelijk thematisch opgezet rond het keyword ‘Duitse broodjes’.

Credits:
Bureau: Leukwerkt Worldwide
Account: Talmon Kochheim, Naomi van Eeden
Klant: Joost Nooijen, Tim Toonen
Producer: Els Rooth
Regie: Bart Kuiper
Productie: Leukwerkt Worldwide

De doelstelling:
Naamsbekendheid van Bakker Bart verhogen en in het bijzonder de Duitse broodjes promoten.

De uitwerking:
In de nieuwste commercial wordt gecommuniceerd dat de Duitse broodjes van Bakker Bart veel te lekker en te goedkoop zijn. ‘Onbegrijpelijk, want het stikt hier in de zomer al van de Duitsers.’

Het oordeel:
Mijn eerste indruk was: drukke commercial met een flauwe eindgrap. Maar toen ik hem vaker zag, viel me op dat de boodschap er wel erg goed in verwerkt is. Het lijkt wel SEO-copy: deze commercial is heel duidelijk thematisch opgezet rond het keyword ‘Duitse broodjes’. Stel dat je maar een klein gedeelte van de 36 seconden durende commercial ziet, dan krijg je alsnog de boodschap over de Duitse broodjes van Bakker Bart mee. En als die 5 Duitse broodjes voor 1 euro dan ook nog verkocht worden door een aantrekkelijke jongedame, dan is het niet zo gek dat er tientallen arme scholieren/studenten aan de balie staan. Kortom, mijn aanvankelijke twijfels zijn nu wel weg. Een boodschap communiceren gaat verder dan alleen een eerste indruk achterlaten, zo blijkt.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Ik vind dit eigenlijk altijd hele leuke stukjes, maar waarom staat de hele conclusie en tekst steeds al in de intro? Daar snap ik werkelijk helemaal niks van.

    geplaatst op
  • Eerlijk antwoord: er moet een intro bij elk artikel staan, anders staat er alleen een plaatje zonder tekst op de frontpage. En aangezien mijn ReclameReviews altijd zijn opgebouwd uit de standaardelementen Credits, Doelstelling, Uitwerking en Oordeel, pak ik daar een aantal zinnen uit voor de intro.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.