ING lanceert platform Jonge Leeuwen samen met KNVB, Hyves en Disney XD

18 maart 2011, 09:42

Vandaag lanceert ING Jonge Leeuwen, een online Jeugdvoetbalplatform voor jonge voetballers en fans in samenwerking met de KNVB, Hyves en Disney XD.

ING is sinds 1 januari 2010 hoofdsponsor van de KNVB voor 8 jaar. Er is destijds bewust gekozen voor een langdurige relatie met als doel ‘Oranje’ dichter bij kinderen en andere voetbalfans te brengen.

Het Jonge Leeuwen platform past hier in en is ontwikkeld voor voetballers van 6 tot 12 jaar. Op dit platform staan voor deze doelgroep onder meer voetbaltips en – trucs, voetbalfilmpjes, de stand in hun eigen competitie en hun voetbalprogramma voor het weekend. In de nabije toekomst krijgt het platform ook een gedeelte voor ouders, coaches, trainers en andere verenigingsvrijwilligers.

Michael van Praag, voorzitter KNVB:

“Als je in Nederland de deur uitgaat en in een willekeurige richting fietst, kom je binnen tien minuten een voetbalclub tegen. Het feit dat je in bijna elk dorp een voetbalclub hebt met een moderne accommodatie en opgeleide trainers is uniek in de wereld. Eigenlijk is dat het geheim achter ons voetbalsucces. Kinderen leren vroeg voetballen en ook nog eens goed voetballen. Het succes komt dus niet uit de lucht vallen. De concrete steun die ING aan amateurverenigingen wil geven door middel van materialen en cursussen voorziet in een behoefte en helpt de verenigingen gezond te blijven.”

Het Jonge Leeuwen platform is volledig geïntegreerd in Hyves (met inmiddels al wat members uit een hele andere leeftijdscategorie) en maakt gebruik van bestaande en veel gebruikte functionaliteiten van Hyves. Vanaf 20 maart zendt tv-zender Disney XD het wekelijks Jonge Leeuwen TV-programma uit met daarin voetballers, een blik achter de schermen en tips om nog beter te kunnen voetballen.

Geheel is ontwikkeld door Lab1111 gezien de tweets vanochtend van @jeroendeb. Lab1111 was eerder al verantwoordelijk voor Teamlink een vergelijkbaar platform voor Amstel.

En dan nu de hamvraag voor onze lezers met kids in deze leeftijdscategorie: Gaat een centraal platform rondom Oranje en voetbal volgens jullie werken met deze leeftijdscategorie?

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    YAIMEE VAN DER BIJL

    mijn vader heeft in Feijenoord gespeeld tot hij een ongeluk kreeg op zijn 19e

    maar mijn opa heeft gespeeld tot hij te oud werd en is een hele bekende keeper van Feijenoord

    hij heeft met hele bekende spelers gevoetbald zoals, Coen Moulijn, Henk Schouten en Cor vd Gijp ( de oom van René )

    nou ik zou het leuk vinden om mijn pa weer eens op het veld te zien staan ( hij kan er best nog wel wat van hoor en ik leer heel veel van hem )

    oh ja de naam van Opa………………… “Henk Bijl ”

    ik hoop dat u mij uitkiest om ons iets leuks te bezorgen

    mvg Yaimee van der Bijl


    8 mei 2011 om 13:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!