A.Vogel zet Twitter in maar wat is nu de strategie?
Hoor ik dat nu goed, een tv-commercial van A.Vogel waarin de kijker via #zodruk wordt uitgenodigd om mee te discussieren op Twitter?
Op Twitter zelf vooralsnog weinig discussie maar een zoektocht op internet leert me dat het inderdaad gaat om een nieuwe tv-campagne voor A.Vogel’s Passiflora Rustgevend Extra Sterk waarin iedereen wordt uitgenodigd om via Twitter over dit onderwerp mee te praten. Een leuke en interessante manier om de dialoog te zoeken met de consument. Maar wat is nu het vervolg? Waar kan ik nu de dialoog aangaan met, ja met wie eigenlijk? @zodruk hasn’t tweeted yet en blijk een ei. Ook @avogel leidt tot niets en op de website van A.Vogel kom ik niet veel verder dan het sturen van een email. Opnieuw een voorbeeld van de inzet van sociale media omdat het hip is of zit hier wellicht toch een goed doordachte strategie achter die ik op het eerste gezicht heb gemist?
Er is wel degelijk iets geregeld: @avogel_nl!Of dat nou meteen het stempeltje strategisch verdient betwijfel ik ten zeerste, maar het is iets en er wordt getweet. Helaas met het karakter van een chatbox en slechts heel af en toe een bit.ly’tje. Die worden overigens wel aardig bezocht.
Linkje onder “Ook @avogel.. ” klopt niet
Ik vond hem ook opvallend.. Verras ons met een klinkende branded hashtag strategie zou ik zeggen A. Vogel 🙂
Maar wat heb je nou nog te twitteren als je A.Vogel’s Passiflora Rustgevend Extra Sterk hebt ingenomen??
Nou, ja kan in ieder geval niet zeggen dat ze niet aan webcare doen 😛
Ik had in de tv boodschap meer nadruk gelegd op #zodruk. Verbind hier bijvoorbeeld een actie aan (1000e bericht een weekendje weg of iets dergelijks). Hiermee motiveer je mensen om actief deel te nemen en krijgt A. Vogel meer naamsbekendheid onder de Twitteraars.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar de case.
Joh, maak je niet @zodruk 🙂
Ik vind het wel goed dat @avogel_nl niet heeft gekozen voor zoveelste “RT x om y te winnen” actie. Gewoon twitter gebruiken waar het voor bedoeld is. Iemand heeft vraag over stress; een specialist beantwoord die. En ondertussen wordt naamsbekendheid van A Vogel vergroot.
@Hendirk van Zwol. Er zijn in NL 16 miljoen mensen die níet twitteren, die wil je ook bedienen in een commercial.
Beste Hendrik, mooie suggestie mbt boodschap meer nadruk geven. Bedankt hiervoor. Of een beloning nodig is vraag ik me af, doel is de dialoog met geïnteresseerden. Leuke reacties verrassen we trouwens af en toe met een attentie. De commercial loopt tm zondag. Volgende week zullen we de case met marketingfacts delen.
wij van wc eend….
He Sieger, dacht wel dat jij hierachter zat! Succes met de eerste stappen en ben benieuwd naar jullie bevindingen! En voor advies.. weet je me te vinden!
Er wordt in ieder geval wel aandacht gegenereerd. Strategie zie ik niet echt terug. Wat zouden de doelstellingen zijn van de actie? Merk onder de aandacht? of is het campagne-achtig?
@ erik/@tjans: Sieger c.s. (van A. Vogel) komen binnenkort hier op Marketingfacts met een uitgebreid artikel over de strategie, doelstellingen en bevindingen!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!