Desperados Party op YouTube
Owwwwww. Wat vet. Het ding staat al een paar dagen live, zit inmiddels over de 80.000 views op YouTube, de social media integratie via Facebook is dik in orde en het ziet er, zwaar ondersteund met pompende muziek, erg gelikt en mooi uit. Desperados heeft sinds 2 april een interactieve promovideo op YouTube staan waar je via de knoppen van Google’s videoplatform zélf een beetje aan de knoppen zit. Omdat Desperados alcohol is, moet je eerst je geboortedatum invullen. En daarna…. barst het feest goed los…. (update 07:37: credits toegevoegd)
Dit is ongeveer de storyline zoals het in de video gaat. Het feest eindigt met de mogelijkheid om je vrienden op de hoogte te stellen via Facebook. Tussendoor kun je, dat zie je ook in de afbeelding hieronder, ervoor kiezen om Facebook in te schakelen. Profielfoto’s van je vrienden schieten dan, net als in de spookkaasteelcampagne waarvan ik de naam even kwijt ben, op het beeld voorbij. Inspiratie via @davidbrinks.
Ben benieuwd wat jullie van deze campagne vinden. Ik vind zelf dat het erg mooi gemaakt is, dat de mogelijkheden en het “uitbreken” van de video erg goed benut zijn en dat de wijze van sociale media integratie ook wel goed gedaan is.
Credits
Agency: Dufresne-Corrigan-Scarlett
Regie : Alban Penicaut & Rogier Schalken (MediaMonks)
Concept: Francois Lesaint (Dufresne-Corrigan-Scarlett), Jouke Vuurmans & Jeroen van der Meer (MediaMonks )
Social Media Strategy: MediaMonks
Video production: Paranoid & MediaMonks
Technische ontwikkeling: MediaMonks
Muziek: MediaMonks
Montage: MediaMonks
Beste viral die ik sinds tijden gezien heb. En wat een geweldige integratie van social media!
Wow, ziet er geweldig uit! Maar ik mis nog wel een knop om fan te worden van Desperados op Facebook. Een Like knop dus.
@Michel
Desperados begrijpt blijkbaar heel goed dat hun doelgroep het niet zo verstandig vindt om biermerken te ‘liken’ op facebook… Is namelijk kinderachtig of alcoholistisch..
te cool
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!