DQ&A start strategische samenwerking met Media Injection

6 april 2011, 04:28

DQ&A is een strategische samenwerking aangegaan met Media Injection, zo meldt DQ&A vanmorgen in een persbericht. De samenwerking stelt DQ&A in staat klanten meer grip te laten krijgen op sociale media door het rendement van hun activiteiten te laten zien. Deze samenwerking moet de propositie van DQ&A in het social media slagveld versterken: consultancy- en ondersteuningsdiensten bieden rond de software van Media Injection worden nu aangeboden. Rick van Boekel, algemeen directeur van DQ&A.

“Sociale media vormen een geweldige kans voor adverteerders om in contact te komen met hun doelgroep, en de grote vraag naar high-end technologie en -diensten daaromheen is duidelijk voor ons; dat is de reden waarom wij sociale mediadiensten hebben geïntegreerd in onze portefeuille om een betere zakelijke propositie voor onze klanten te creëren.”

Met “MI Connect”, het softwarepakket van MediaInjection, kunnen bedrijven een sociale-media strategie op een efficiënte manier uitvoeren en de daaruit voortvloeiende interactie (Webcare) vanaf één dashboard beheren. Het systeem laat de resultaten zien volgens vooraf vastgestelde prestatie-indicatoren, waardoor bedrijven kunnen leren van hun sociale activiteiten om vervolgens de geleerde lessen toe te passen op het genereren van leads en (gepersonaliseerde) campagnes om zo fans of klanten beter te kunnen bedienen. Onder anderen het webcareteam van Aegon werkt met het platform.

Voor Media Injection is de samenwerking een eerste stap in de realisatie van hun internationale ambities. Ralph van Hooijdonk, Managing Partner – International Business:

“Na de succesvolle introductie van MI Connect in Nederland, richten we ons nu ook op andere Europese markten waar DQ&A een sterke aanwezigheid heeft. Onze belangrijkste focus voor 2011 ligt op Spanje, maar met een solide partner als DQ&A zullen andere landen met een sterke sociale-mediamarkt waarschijnlijk snel volgen.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!