Willem Albert Bol (Vodafone) over The Voice en branded content

13 april 2011, 07:01

Tijdens de Sanoma Media Parade interviewde Ronnie Overgoor (@ronnieovergoor, bekend van de blueshots postings hier op Marketingfacts) namens Sanoma niet alleen Matthijs van Nieuwkerk en Erik Ruts, maar ook Willem Albert Bol (@wabol), Manager Media en Marcom planning bij Vodafone. Uiteraard vraagt Overgoor Bol naar The Voice of Holland, en of dat nu een toevalstreffer of geniale strategie was. Branded content als strategie? Het verhaal van Vodafone is, zegt Bol, niet alleen te vertellen via paid advertising. Bol: “Vodafone is géén low-interest merk. Maar de categorie is best belangrijk, we staan best dicht bij de emotie van mensen.”

“Natuurlijk, er zijn meer shows geweest met gebruiksmomenten. Je moet partner worden in de show als je echt iets relevants te vertellen hebt.” Als voorbeeld noemt Bol de trend naar dualscreen. Met de RedRoom is de relevantie naar de televisie getrokken, concludeert Bol, hoewel hij eigenlijk een hekel heeft een televisie. “Je kan de mooiste discotheek bouwen met de mooiste belichting en de mooiste danseressen. Als daar niemand komt, heb je er niets aan. Televisie heeft nu eenmaal de kwaliteit dat het heel veel kracht kan zetten in het aanjagen. Als je heel snel Nederland wilt laten kletsen over iets, dan is tv een heel sterk medium daarvoor.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!