LinkedIn belangrijkste social media tool voor b2b

18 april 2011, 03:15

LinkedIn is de belangrijkste tool voor social media marketing in b2b. Dat blijkt uit een onderzoek van Btobonline, via MarketingProfs. Onder de 577 ondervraagde b2b-marketeers die bezig zijn met social media marketing zegt 26 procent LinkedIn te zien als de belangrijkste tool, voor 20% is dat Facebook, 19% zegt blogging, en 14% zet een klantcommuninity in als belangrijkste tool. Voor 13 procent van de ondervraagden is Twitter het belangrijkst, voor 7 procent is dat YouTube.

De respondenten werden ook gevraagd naar de obtakels of beperkingen die ze tegenkwamen bij het aan de slag gaan met social media in hun b2b-omgeving. Uit de beschrijving bij het onderzoek:

“Lack of resources, cited by 70% of respondents, is the single most pressing obstacle to implementing a social media marketing program. While the lack of resources is certainly frustrating for many socially inclined marketers, they’re faced with other hurdles: 57% cited poorly defined success metrics and key performance indicators, and 44% said “lack of knowledge about social media” is holding them and their companies back. Management resistance, cited by 22%, may stem from the preceding three obstacles.”

Inspiratie via @marketingfacts.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    danielbroen

    Goed bericht, hoe verloopt deze marketing op LinkedIn?

    Ik doe onderzoek voor mijn afstudeerstage en deze cijfers zijn erg interessant, echter zou ik wel willen weten hoe de marketeers gebruik maken van dit platform.


    18 april 2011 om 05:33
    leontindemans

    Wat ik zelf al dacht wordt, hier bevestigd: Voor B2B bedrijven is LinkedIn een must.


    18 april 2011 om 10:17
    Tony Verheij van Heso Vloerenbedrijf

    Ik kom voldoende ondernemers tegen die nog niet eens weten wat een blog is of die absoluut niet begrijpen wat Twitter, Facebook en Youtube met zakendoen te maken heeft.

    Ze begrijpen wel dat de filmpjes over frezen, egaliseren of diamantschuren op heso.nl eigenlijk gehost moeten worden op youtube maar begrijpen buiten het verminderen van het dataverkeer niet wat er nog meer voordelen aan zitten.

    Het onderzoek zou eigenlijk moeten gaan over mensen die gebruik maken van allemaal en daarna zeggen hoeveel business ze er weer uit halen.

    Dat zou in mijn ogen representatief zijn.

    Groet, Tony

    per 01-02 is Heso 90 jaar!


    20 april 2011 om 07:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!